Budovatelská strategie se silnými survival prvky, vysokým stupněm realističnosti a mimořádně detailní grafikou vstoupí ještě letos do předběžného přístupu.
Americké studio Crate Entertainment se do povědomí hráčů zapsalo nápaditou diablovkou Grim Dawn, které se celkem prodalo přes pět milionů kusů. Šest let od jejího vydání se její autoři rozhoupali a ukázali publiku připravovaný titul Farthest Frontier, který už je ve velmi pokročilém stádiu vývoje.
Jde o budovatelskou strategii navazující na koncepty, které představily například veleúspěšné nezávislé hry Banished či Foundation. Ze skromných začátků s jedinou sýpkou na procedurálně generované mapě se prostavíte až k velkolepé středověké metropoli, ve které bují život, obchod i kultura. Tvůrci slibují zhruba padesátku rozličných budov, simulaci životního cyklu obyvatel a samozřejmě velký důraz na vaši schopnost zásobovat je vším možným.
Obtížnost? Od relaxační po brutální
Farthest Frontier má údajně nabídnout "nejpropracovanější systém farmaření, který kdy v podobné hře byl". Co si pod tím představit? Jednotlivá políčka budete osívat desítkou různorodých plodin s nutností zajistit jejich pravidelnou rotaci, hnojení, plení a rytí záhonků, tak aby se na vaše obilniny a zeleninu nechytily různé plísňové nemoci nebo výhonky nepromrzly vinou předčasného klíčení na začátku jara.
Součástí hry má být velmi detailní nastavení obtížnosti, kdy bude celý zážitek z budování a zajištění přežití pro vaše osadníky možné vysoce přizpůsobit vašim schopnostem. Tvůrci tak slibují jak pacifistický mód, ve kterém prověří hráčovy dovednosti jen velmi zlehka, tak veskrze realistický středověk, kdy bude vesnice den za dnem sužována nemocemi, nájezdníky či medvědy, kteří se budou snažit ulovit něco dobrého ve skladištích. Nebo vaše město snů jednoho krásného dne sežehne mohutný požár a vy si budete moci alespoň poblahopřát, že jste to dotáhli stejně daleko jako Londýňané.
Do předběžného přístupu by titul Farthest Frontier měl dorazit ještě v tomto roce a strávit v něm 4 až 8 měsíců, v průběhu kterých budou autoři dolaďovat jednotlivé funkcionality podle zpětné vazby hráčů. Může tak jít o zajímavou alternativu k tříáčkovým city-builderům od Ubisoftu - ať už Anno 1800 (které nečekaně vstupuje již do čtvrté sezóny obsahu), nebo nekonečně odkládaným The Settlers. Ti by se na pultech obchodů měli objevit už za dva týdny.
Farthest Frontier se ukazuje v prvním traileru