Přejít na obsah [o] Přejít na navigaci [n] Přejít na vyhledávání [v] Přihlásit se
Hlavička
Herní klasiky, které by si zasloužily pokračování #1: Špióni a motorkáři

Herní klasiky, které by si zasloužily pokračování #1: Špióni a motorkáři

Produktové tipy
Peněženka The Last of Us - Firefly_1445802424
Peněženka The Last of Us - Firefly
Produkt není určen k prodeji.
Komiks Komiksová učebnice komiksu: Od prvních nápadů po komiksovou knihu_2117116917
Komiks Komiksová učebnice komiksu: Od prvních nápadů po komiksovou knihu
Produkt není určen k prodeji.
Desková hra Fallout Shelter_556441747
Desková hra Fallout Shelter
Produkt není určen k prodeji.
Karetní hra Výbušná koťátka_408113753
Karetní hra Výbušná koťátka
495 Kč 599 Kč

Zachraňování světa ve stylu Jamese Bonda a velké motorkářské dobrodružství jsou dnes považované za klasiky. Ale vracet k nim se nikomu nechce.

The Operative: No One Lives Forever

Bond. James Bond. I když v tomhle případě vlastně Archer. Cate Archer. Hrdinka The Operative: No One Lives Forever pracuje pro organizaci UNITY. Ta sídlí v Anglii a má za úkol chránit svět před šílenými vědci, všeho schopnými zločinci a psychopaty se světovládnými choutkami. A takových je v roce 1960 víc, než byste čekali. Jenomže Cate je žena a v téhle době si spousta mužů myslela, že ženy patří maximálně do kanceláře a bylo jim jedno, že tahle dáma dovede být schopnější než agent 007. Jenomže teď začal kdosi vraždit elitní operativce UNITY a tak musí do akce ti, které nikdo nezná. Cate hodlá tuhle příležitost využít na sto procent a vydává se po stopách tajemných zabijáků ze zločinecké organizace H.A.R.M. Navštíví exotickou Afriku, Berlín rozdělený neblaze proslulou zdí, Karibik, Alpy, ale i vesmírnou stanici. A odhalí spiknutí, které by mohlo mít nedozírné následky pro celý svět…

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

No One Lives Forever je chytře vymyšlený first person shooter, který kombinuje klasické střílení a stealth, ale zaujme především svou atmosférou. Cate Archer si nepokrytě utahuje z Jamese Bonda a starých špionážních příběhů, ovšem ne tím způsobem, že by se jim vysmívala. Celá hra starým a dnes už naivně působícím bondovkám spíš skládá poctu a nebojí se hledat v nich i inspiraci. Cate tak krom klasických zbraní používá i výbušné rtěnky, parfém s uspávacím plynem nebo brýle sloužící jako foťák. 

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

NOLF perfektně balancuje mezi úsměvnou parodií a poctivou akcí, takže i když to, co se děje na monitoru, může působit trošku legračně, díky chytrému scénáři, výbornému designu misí, neokoukanému prostředí a charismatické hrdince je to pořád spíš napínavý příběh s vtipnými prvky než vyloženě parodie. A poctivá špionážní jízda, která navíc v pokračování plném ninjů a základen ukrytých v jícnu sopek rozjíždí ještě mnohem víc. Bohužel místo trojky nakonec fandové dostali hru Contract J.A.C.K., jejímž hrdinou se namísto Cate stal nudný profesionální zabiják, jenž pracoval pro zloduchy a chybělo mu jak charisma původní hrdinky, tak i gadgety. A ve výsledku byla hra jen obyčejnou a dost průměrnou střílečkou.

Co bude dál? Bohužel nejspíš nic. I po více než dvaceti letech má série No One Lives Forever spoustu fandů. Nightdive Studios dokonce v roce 2014 přišlo s nápadem hru oprášit a vydat na nová zařízení. Jenže se ukázalo, že situace s právy na sérii je poměrně složitá, část patřila 20th Century Fox a část Activision. A bohužel se nepovedlo zařídit, aby se všechny tři zainteresované strany domluvily. A u Foxů nakonec řekli, že ve skutečnosti o návrat téhle série vůbec nemají zájem… Je to sakra škoda!

Full Throttle

V první půlce devadesátých let se nejlepší adventury vyráběly u Lucas Arts. Hry jako The Secret of Monkey Island a Day of the Tentacle jsou už dávno považované za klasiky a už tehdy se na ně pohlíželo jako na hodně povedené hry. LucasArts ale nechtěli povedenou hru. Chtěli hit a měli pocit, že musí přijít s něčím novým. Tim Schafer, který pomáhal se scénáři k výše zmíněným peckám, přišel s nápadem na adventuru z motorkářského prostředí a i když zpočátku jeho šéfy nápad nezaujal, nakonec dostal zelenou. Především proto, že motorkáři byli považovaní přeci jen za atraktivnější hrdiny než piráti. Sám Schafer ovšem tvrdil, že na ně pohlíží jako piráty dvacátého století… takže spokojeni mohli být všichni. 

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Příběh z blízké budoucnosti se točí kolem šéfa motorkářského gangu a prvotřídního drsňáka Bena. Ten je obviněný z vraždy výrobce motorek Corleyho a musí očistit nejen svoje jméno, ale i ukázat světu, že krev má na rukou Corleyho podřízený Adrian Ripburger, jenž se chce stát šéfem poslední americké firmy vyrábějící motorky. Ačkoliv stojí příběh na thrillerových základech, ve Full Throttle samozřejmě nechybí ani humor, který byl tehdy pro LucasArts typický a v motorkářském prostředí fungoval stejně jako v tom pirátském. Studio navíc na klasickou adventurovou strukturu nalepilo pár technologických novinek jako FMV sekvence a i skvělý dabing. A hráčům se to líbilo. V LucasArts si vytyčili jako hranici úspěchu sto tisíc prodaných kopií. Prodali jich milion. A že je Full Throttle populární i u dalších generací hráčů potvrzuje fakt, že se v roce 2017 dočkal remasteru. 

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Takže když si to shrneme – dobrá hra, úspěšná hra, populární hra. Proč tedy nemá dvojku? Málem ji měla. Na jaře 2000 začaly práce na sequelu Full Throttle: Payback. Ben měl jít tentokrát po krku společnosti, která chce americké silnice předělat tak, aby po nich mohla cestovat jen vznášedla a tím pádem by měli všichni motorkáři utrum. Bohužel už u toho nebyl Tim Schafer, jenž odešel na začátku roku 2000 a založil vlastní studio Double Fine. Dvojku měl dělat Larry Ahern, jenž měl u prvního Full Throttle na starost animaci a zpočátku šlo prý všechno bez problémů, jenže časem se ukázalo, že produkční tým vidí věci o dost jinak než jistá nejmenovaná a hodně vysoce postavená osoba na manažerském postu. V listopadu 2000 tak dostalo pokračování stopku. 

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

O dva roky později se pak začalo pracovat na Full Throttle: Hell on Wheels, tentokrát však nemělo jít o klasickou point-and-click adventuru, ale spíš o akční adventuru. Plánovalo se přitlačit na akci a rvačky. V roce 2003 bylo na E3 dokonce k vidění i hratelné demo a teaser trailer, jenomže reakce studio nepotěšily. Hra vypadala graficky dost ošklivě a fandové brblali i kvůli absenci Tima Schafera a Roye Conrada, jenž Bena daboval v původní hře, v roce 2003 už ovšem nebyl naživu. Negativních reakcí se sešlo tolik, že si studio řeklo, že to zabalí i s tímhle sequelem. 

Dočkáme se tedy někdy regulérní dvojky? Těžko říct. Remaster sice ukázal, že o Bena a jeho motorkářské dobrodružství je pořád zájem, ale že by se kvůli tomu začala plánovat celá nová hra, není příliš pravděpodobné. LucasArts už hry nedělá a sám Tim Schafer před pár lety řekl, že pro něj je Full Throttle uzavřená záležitost, příběh Bena skončil a nedovede si představit, že by se k němu on sám vracel.

Ohodnoť článek:

Názory ostatních Geeků

Zatím nikdo nepřispěl do diskuze.

Máš něco na srdci?

100% GEEKsměs bez elektroniky 100% GEEKsměs bez elektroniky
nahoru