Jak se nyní ukazuje, je celý "povyk" okolo Pixel Shaderů ve verzi 3.0 pouze jedním velkým reklamním tahákem na potencionální zákazníky firmy honosící se logem nVidia. Na povrch se totiž dostaly nové informace a potvrzení, čili dohadům je konec...
Vývojáři titulu FarCry byli dotázání PR-oddělením nVidie, zda by nedokázali na své hře demonstrovat některé nové technologie, kterými disponuje jádro NV40 (GF 6800), která byla oficiálně vypuštěna 14. dubna 2004 v San Francisku. Zde byly také předvedeny screeny ze hry Far Cry, které měly ukázat rozdíl PS 3.0 oproti použití "pouhých" PS 2.0.
Obrázky již jistě všichni viděli, ale snad je neuškodí připomenout ještě jednou:
Po zveřejnění těchto "záběrů" muselo být jasné všem, kdo hráli Far Cry na high-endových grafikách, že renderovaný obraz s použitím PS 3.0 NENÍ porovnáván s Pixel Shadery 2.0.
Server PCPER.com však celou záležitost dokázal uvést na pravou míru s tím, že se mu povedlo kontaktovat a vyzpovídat CEO Cryteku (Cevat Yerli), kdy bylo potvrzeno, že se porovnávaly screenshoty z verzí Pixel Shaderu 1.1 vs 3.0.
Poměrně obsáhlé interview se věnuje popisu použití a funkcí Pixel Shaderů 3.0.
Mezi nejzajímavější dotazy patří zejména ten, kdy se na otázku:
PcPer.com: "Proč byly screeshoty za hry Far Cry na party v San Francisku porovnávány mezi PS 3.0 a PS 1.1 oproti PS 3.0 / PS 2.0 ?"
dozvídáme, že:
Yerli: "PS 1.1 byly porovnávány s PS2.0 /3.0. My nepoužíváme jen PS 3.0 renderování. Základním pravidlem však bylo použít
NEJNIŽŠÍ verzi shaderů jaká byla možná. Takže PS 3.0 byly použity POUZE v kritických místech, kde provedly mohutné obrazové vylepšení."
PcPer.com: "Jestliže PS 2.0 nabízí STEJNOU obrazovou kvalitu jako PS 3.0, kdo tedy rozhodoval o jejich použití?"
Yerli: "V současných hrách NENÍ vidět ROZDÍL mezi použitím PS 2 / PS 3.0. PS 3.0 jsou tedy používány pro optimálnější zobrazování."
Závěrem...
I když tento článek poměrně shazuje jakákoliv marketingová tvrzení nVidie, rozhodně mají Pixel Shadery 3.0 něco do sebe, alespoň podle stránek Microsoft WinHEC. Jak se s tím ale vyrovnají případní zákazníci nVidie a jestli jim bude tato skutečnost stačit je takříkajíc ve hvezdách.