Nejčastější dotazy

Výběr/objednávka/nákup/dostupnost

Potřebuju pomoc s výběrem produktu.Pro inspiraci nebo radu k výběru ideálního produktu můžete využít hned několika možností:
  • Vyfiltrujte si zboží přesně podle svých představ. Podrobné filtrování najdete v levé části stránky (na mobilu pak před výpisem produktů).
  • Tipy, dojmy a zkušenosti najdete také v diskuzích a hodnoceních produktů. Najdete je ve spodní části stránky pod vybraným produktem.
  • Skládáte počítač? S PC Konfigurátorem je to hračka: https://www.czc.cz/pc-konfigurator.
Váháte mezi několika finálními produkty? Zkuste funkci „Porovnat“. Najdete ji pod krátkým popiskem produktu se symbolem vah. Kliknutím na váhy přidáte produkt do srovnávače. Kompletní přehledné srovnání pak dostanete po kliknutí na totožný symbol vah v pravém horním rohu webu.
Jaká je dodací lhůta?Situaci ohledně dodání zjistíte u každého produktu. Po kliknutí na "Dostupnost na dalších XXX výdejních místech" pak uvidíte termíny pro jednotlivé způsoby dodání.Co znamená neznámý termín dodání?Takto označené zboží bohužel zrovna nemáme skladem a jeho dostupnost je prozatím neznámá. Můžete si ale zboží nechat „Hlídat“, a my vám při změně dáme vědět e-mailem. Tlačítko „Hlídat“ najdete pod krátkým popiskem produktu s ikonkou zvonku.Kde můžu sledovat průběh a stav objednávkyRegistrovaní uživatelé po přihlášení zjistí stav objednávky v Moje CZC. Pro neregistrované uživatele je k dispozici odkaz https://www.czc.cz/sledovani.V kolik hodin bude připravena moje objednávka?Takto přesný údaj bohužel neznáme. Vždy záleží na více faktorech, které těžko ovlivníme (např. dopravní situace). Počkejte tedy na naše potvrzení. Dáme vám vědět dostatečně dopředu.Jak dlouho bude objednávka čekat na výdejním místě?Na našich výdejnách objednávka standardně čeká 5 pracovních dnů (lhůta se ale kdyžtak dá prodloužit). Dobu uložení například na poště nebo v MALL Boxu ovlivnit nemůžeme. Vždy vám ale včas dodáme kompletní informace o vaší objednávce (včetně doby k vyzvednutí).Proč je moje objednávka na montáž PC sestavy zrušená a místo ní se zobrazuje jiná?Nemusíte se bát, všechno je v pořádku a na montáži už makáme tak, jak jste si objednali. Jde jen o malé administrativní zjednodušení pro nás.Jak změnit způsob dodání nebo platbyS těmito změnami pomůže náš rozcestník.Jak vyměnit položku ve své objednávce?Výměnu po objednání umíme zařídit jen výjimečně. Zkusit to můžete po přihlášení v Moje CZC. Pokud změna v Moje CZC nelze provést, je bohužel pozdě, nezvládneme to už ani my. V takovém případě doporučujeme původní objednávku zrušit a vytvořit novou.Chci svou objednávku zrušit. Co mám udělat?Svou objednávku můžete zrušit po přihlášení v Moje CZC. Pokud je objednávka na cestě k vám, klasické storno už není možné. Ještě si ale zboží nemusíte vyzvednout/převzít. Pokud je objednávka už zaplacená, peníze vám vrátíme do 2 dnů od návratu zboží na náš sklad.Jak můžu nakoupit bez DPH?Jste fyzická osoba a jde o zboží vyvezené do zahraničí:

Podmínky vzniku nároku na vrácení daně

Dle ust. § 84 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v účinném znění, má nárok na vrácení daně zaplacené v ceně zboží nakoupeného v České republice fyzická osoba, která

  1. nemá místo pobytu na území Evropské unie a místo jejího pobytu ve třetí zemi je zapsáno v cestovním pasu nebo jiném dokladu totožnosti, který uznává za platný Česká republika,
  2. neuskutečňuje ekonomickou činnost v tuzemsku (dále jen "zahraniční fyzická osoba").

Nárok na vrácení daně zahraniční fyzické osobě vznikne, pokud

  1. nakoupené zboží nemá obchodní charakter,
  2. nakoupí zboží, jehož cena včetně daně zaplacená jednomu prodávajícímu v jednom kalendářním dnu je vyšší než 2 000 Kč,
  3. nakoupené zboží vyveze v cestovním styku.

Splňujete všechny výše uvedené podmínky?

Při placení za váš nákup na jakékoli pobočce požádejte pracovníky pobočky o vystavení dokladu o prodeji zboží, který vám bude vystaven ve dvou kopiích, na první bude uveden údaj VAT REFUND, na druhé údaj COPY. V případě objednávky prostřednictvím e-shopu uveďte tento požadavek do poznámky objednávky ve třetím kroku košíku. Nejprve vám vystavíme fakturu s DPH. Pro získání DPH zpět je potřeba zaslat doklad o prodeji zboží VAT REFUND potvrzený celním úřadem na e-mailovou adresu taxfree@czc.cz. Jakmile obdržíte potvrzení o přijetí tohoto dokladu a splnění podmínek pro vrácení DPH, můžete se dostavit na jakoukoli pobočku, na které vám po předložení originálu dokladu o prodeji zboží VAT REFUND potvrzeného celním úřadem a cestovního pasu DPH vrátíme. DPH bude vyplacena v hotovosti.

O vrácení DPH prostřednictvím e-mailové adresy taxfree@czc.cz žádejte ideálně 14 dní před vaším plánovaným příjezdem do České republiky, resp. 14 dní před plánovanou návštěvou pobočky, na které vám bude DPH oproti předloženému originálu dokladu o prodeji zboží VAT REFUND vyplaceno. DPH je možné vyplatit ve lhůtě 14 dní od vystavení dobropisu, v opačném případě bude dobropis stornován a o vrácení DPH tak budete muset žádat opakovaně.

Zároveň upozorňujeme, že nárok na vrácení daně zahraniční fyzické osobě zaniká, pokud nám nebude vyhotovení dokladu o prodeji zboží VAT REFUND potvrzené celním úřadem nebo potvrzení o tom, že splnění podmínek bylo celním úřadem potvrzeno elektronicky, předloženo do 6 kalendářních měsíců od konce kalendářního měsíce, ve kterém se uskutečnilo zdanitelné plnění.

Můžu změnit fakturační údaje? Jak?Můžete, a to do 14 dnů od vystavení dokladu. Změna je možná z fyzické osoby na podnikatele nebo z podnikatele na podnikatele. Stačí využít náš kontaktní formulář https://www.czc.cz/formular/kontakty.

Reklamace a vrácení zboží

Kde a jak můžu reklamovat?Vše vyřešíte přes našeho průvodce reklamací.Mohu si reklamaci zadat sám online?Ano, po přihlášení v sekci Moje CZC. Nebo jen klikněte na Vložení reklamace.Co musím přiložit k reklamovanému zbožíDo balíčku s reklamovaným zbožím doporučujeme přiložit:
  • Průvodní dopis s důkladným vysvětlením závady
  • Kopii nákupního dokladu (faktura)
  • Příslušenství s ohledem na charakter závady (nenabíjí se mi notebook -> přiložím k notebooku i nabíječku)

U zařízení, která využívají bezpečností hesla nebo gesta, prosíme o vypnutí/odstranění těchto hesel a ochran. Jinak se dovnitř nedostaneme a servis bude muset reklamaci vrátit.
Nejste si jistí, co všechno a jak poslat? Využijte náš průvodce reklamací nebo napište na reklamace@czc.cz a spolu to dáme dohromady.
Dorazilo mi jiné zboží, než jsem objednal. Jak to řešit?Pokud zboží není to, co jste si objednali (nebo co máte v nákupním dokladu), prosíme, kontaktujte nás:
Buď telefonicky na čísle 313 11 00 00
Po-Pá: 8:00–18:00
So-Ne: 8:00–16:30,
nebo pomocí kontaktního formuláře https://www.czc.cz/formular/kontakty.
Dorazilo mi poškozené zboží. Co teď?Kompletní návod, jak v této situaci postupovat najdete v tomto článku https://www.czc.cz/poskozene-zbozi/clanek.Chci odstoupit od smlouvy do 14 dnů a zboží vrátit nebo vyměnit. Co musím udělat?Využijte našeho průvodce reklamací, kde se dozvíte všechny potřebné informace.Jaká je lhůta pro vyřízení reklamace?Ze zákona musíme reklamaci vyřídit spotřebiteli do 30 dnů od podání, pro firmy platí doba nezbytně nutná, ale nic zbytečně neprotahujeme. Snažíme se, aby vše proběhlo co nejrychleji. Reklamaci urychlíte odesláním přímo do autorizovaného servisu.Kde si ověřím stav probíhající reklamace?Protože zboží posíláme na odborný posudek do autorizovaných servisů, neznáme úplně vždy všechny detailní stavy. Základní informace ale vždy najdete po přihlášení v Moje CZC.Reklamace se blíží ke 30 dnům a nic se neděje. Co mám dělat?Můžete nahlédnout do Moje CZC na stav reklamace. Ale nemusíte mít obavy, na vaší reklamaci se pracuje. Nejpozději 30. den (v případě, že jste spotřebitel) vám doručíme protokol o výměně/opravě zboží nebo vrácení peněz.Přišel mi e-mail z reklamačního oddělení. Co s tím?

První zpráva, která vám přišla, je potvrzení přijetí reklamace. Podle čísla reklamace pak můžete zjistit aktuální stav.
Ve druhém e-mailu budou informace, jak byla reklamace vyřešena.

Může vám dorazit ještě jedna zpráva, a tou je cenová nabídka na možnost placené mimozáruční opravy. Tu nabízíme, pokud reklamace nebyla uznána v rámci záruky. Můžete si tedy zboží nechat opravit i mimo záruku. Zde je potřeba odpovědět, abychom se případně mohli pustit do opravy, nebo reklamaci ukončit.

Nabídku placené opravy můžete přijmout, nebo odmítnout. Je to čistě na vás. Přijmete-li, pustíme se do práce. V případě odmítnutí vám zboží samozřejmě vrátíme.

Jak a kde si vyzvednout vyřízenou reklamaci?Jestli jste posílali zboží poštou, pošleme ho bezplatně zpět na stejnou adresu (neuvedete-li v dopise jinak).
Pokud jste nám zboží přinesli na pobočku, vyřízenou reklamaci najdete tamtéž.

Co mít s sebou při osobním vyzvednutí reklamace?
Stačí vám pouze originál reklamačního protokolu, který jste obdrželi při uplatnění reklamace.
Můžu pro vyřízenou reklamaci poslat někoho jiného?Můžete. Pověřené osobě s sebou přichystejte originál reklamačního protokolu nebo plnou moc k převzetí zboží (stačí neověřenou).Nesouhlasím s vyřízením reklamace, co můžu udělat?O reklamacích rozhodujeme vždy na základě odborného posouzení autorizovaným servisem. Tento posudek můžete rozporovat jiným odborným posudkem, například znaleckým.Kde najdu kompletní reklamační řád?Kompletní znění reklamačního řádu najdete v článku reklamační řád.

Služby a servis

Potřebuji servis či opravu PC nebo notebooku. Pomůžete mi?Samozřejmě. Detailní výpis a ceny služeb, které poskytujeme k PC a notebookům najdete v článku služby pro vaše PC a NTB.Mám zájem o prodlouženou záruku nebo pojištění. Jak služby objednám?Tyto služby si můžete navolit v prvním kroku nákupního košíku. Prodlouženou záruku pořídíte i dodatečně. Rádi vám ji vybavíme osobně nebo telefonicky, a to kdykoli do 30 dnů před vypršením standardní záruční doby.
Pojištění proti rozbití či krádeži už dodatečně zařídit nelze.
Co vše mohu očekávat v rámci montáže PC?Všechny informace ohledně montáží vlastních PC sestav najdete v článku sestava na míru.Potřebuju pozáruční servis. Pomůžete mi?Rádi vám i mimo záruku opravíme mobil, tablet nebo notebook. A to i pokud jste je nekoupili u nás. Více informací najdete v článkupozáruční servis.

Ostatní

Chci, abyste smazali všechny mé údaje. Co mám udělat?Stačí vyplnit formulář na https://www.czc.cz/soukromi/sprava-udaju.Nepřeji si dostávat e-maily, jak se odhlásím?V patičce každé odeslané zprávy je možnost odhlásit odběr (úplně dole). Nezapomeňte však, že přijdete o výhodné nabídky, akce a slevy.Kde najdu kontakt na prodejnu?Detaily našich výdejních míst najdete zde: https://www.czc.cz/pobocky.Jak využít body z CZC.Klubu?Své body můžete využít k nákupu zboží za zvýhodněnou cenu, nebo je třeba vsadit ve Výherně. Více o CZC.Klubu se dozvíte v článku https://www.czc.cz/czc-klub.
Nečekaně velký výprodej Uklízíme sklady