Filmová kvalita v budoucích hrách aneb NVIDIIN frame-renderer GELATO...

I když se poslední hry blíží svým grafickým zpracováním "realitě", stále to není ono. Nvidia však v těchto dnech, jakožto první výrobce, vyplnila dávný slib a umožnila ve svých moderních čipech přenést zátěž z procesoru plně na GPU (zejm. nové Quadro FX 4000), které bude schopno provádět "film-grade CG animation" - jinými slovy dokáže přemostit fixované funkce svých pipelin a použít místo nich výpočtů na základě tzv. "floating point-shaders" k dosažení studiové filmové kvality.

Samozřejmě, že v dnešní době se tato vlastnost ve hrách jen těžko využije - renderovací možnosti "ve filmové kvalitě" i toho nejrychlejšího GPU, co se dnes dá sehnat, budou nejspíše slabé, ale podle nejrůznějších zvěstí by měly být grafické čipy Nvidie v těchto operacích několikrát rychlejší než dnešní procesory.

Gelato software se nachází ve verzi 1.0 - díky čemuž má jistá omezení a problémy, ale beze sporu tento "počátek" předznamenává velkou změnu. Program se dá rovněž portovat na Linux, distribuován je také jako Maya plug-in.

Omlouváme se, popis obrázku chybí.

Server Techreport hovoří o brzkých benchmarcích toho, jak bude renderace rychlá s využitím CPU AMD Opteron či Pentium v porovnání s výkonem GeFerce 6800Ultra a ponecháním renderu jen na ni samotné. Jejich očekávání jsou velmi kladná. Dodejme, že firma ATI připravuje rovněž podobný softwarový produkt pro své GPU, ale nejspíše se nebude jednat o "plnohodnotný renderer".

S článkem těsně souvisí uvedení firmy 3Dlabs výrobku s použitím technologie Wildcat Realizm, která je poháněna jádrem Nvidia Quadro FX 4000 s podporou "high precision dynamic range lighting, shader model 3.0, and rotated-grid antialiasing", což předznamenává, že tyto schopnosti obsahuje i karta s GPU NV40 = GeForce 6800 Ultra.

Ohodnoť článek:

Diskuze k článku