Microsoftí Xbox 2 aneb jak se stát hardwarovým lamačem kostí?

Už z titulku vyplývá, že v případě této nové redmondské konzole půjde opravdu o brutálně výkonnou záležitost, schopnou na kousíčky roztrhat všemožné Athlony 64 nedejbože případného zabloudivšího Prescotta.

Microsoft očekává, že oficiálně představí konzoli Xbox 2 (the "XENON") již 2. června 2004. Společnost nejspíše ještě doladí určité "maličkosti", avšak celková struktura Xboxu 2 je dána (uvedena na GZeasy.com) a měnit se s největší pravděpodobností už nebude.

Microsoft v Xboxu 2 využije masivního výkonu procesorů firmy IBM (POWER 64-bit.). Tyto 65nm čipy jsou již na světě poněkud déle a inženýry z IBM a Microsoftu byly upraveny pro použití v této konzoli - server Xbitlabs uvádí, že by si jejich architektura zasloužila mnohem podrobnější prozkoumání...

Xbox 2 použije multi-threadingový režim vyvinutý samotnou IBM, který obsahje rovnou DVĚ jádra procesoru IBM POWER 64-bit. Redmondská firma se tedy architektury IBM POWER 976 chytila opravdu velmi pevně a to by jí mohlo napomoci k dosažení realistické grafiky a inteligence ve hrách, které jsou v současnosti téměř u konce s vývojem. POWER 976 architektura umožňuje používat ve své dual-procesorové konfiguraci dva thready na jedno z jader - čili se dostáváme k opravdu VELMI MASIVNÍMU paralelismu, což neumožňuje zatím žádný ze současných procesorů.

Podle posledních a neověřených Microsoftích specifikací (Xbitlabs.com) má konzole Xbox 2 OBSAHOVAT 3 takováto jádra...

Celý Xbox 2 je v podstatě masivně výkonným multi-threadovým strojem, což vyplývá z jeho RISC "povahy". Jeho architektura se specifikuje jako "big-endian system" - tento termín popisuje příkaz, který je zodpovědný za to, jak je určitá sekvenci bytů uložená v počítačové paměti. Tradiční X86 architektura se dá přibližně označit za tzv. "little-endian system".

Grafický procesor Xbox 2 byl vyvinut firmou ATI technologies, o I/O kontroler se postarala společnost SiS (Silicon Integration Systems Corporation).

Nyní nezbývá než počkat na dobu kdy vstoupíme do EU a konzole Xbox se snad KONEČNĚ objeví i u nás... Holt pro Microsoft NEJSME dostatečně zajímavým obchodním místem - doufejme tedy, že se to brzy změní.

Vždyť i konzole mají své kouzlo - jednoduše vložíte datové médium, pohodlně se usadíte a můžete hrát do aleluja, pokud ovšem Microsoft nepoužije Win 98 coby operačního systému... :)

Ohodnoť článek:

Diskuze k článku (7)

Mno

hehe 6. 8. 2009 0:53

tohle vypada tak trochu brutalne ale uz to neni moc herni konzole jako spis PC s TV vystupem :-) nebo jako Barebone :-)) ale 3xCPU je hukot :-) …

XBOX360 a PS3 = hrebik do rakve hram na PC (krom min, karet apod hahaha)

jasnovidec 29. 6. 2005 19:38

no jo panove tady furt neco resi o kupovani drahych her, to znamena, ze: a) sami hry na PC kopiruji a porusuji tak zakon b) v zivote neslyseli o modchi…

Nebude to tak horke

Michal 29. 4. 2004 13:40

Jak je videt tak mrchasoft zase jednou neco kopiruje procesory IBM pouziva jiz velmi dlouho, graficke cipy ATi jak by smet. Je otazkou zda-li poskytne mr…

WinXP64

ROMIK77 29. 4. 2004 2:26

Zajímalo by mě, co v tom bude za operační systém. Nějaký upravený WinXP64? Mohl by se objevit nějakej mod a využít to jako stolní mašinu.To by bylo dělo…

Hehe

Douda 29. 4. 2004 1:13

jj nejni nad pořádnej comp. Microsoft by se spíš měl starat o průsery co se týče WINů. Jo jinak, kdo by kupoval ty jejich drahý gamesky. RvS rulezz