Všechny komentáře k článku:MSI StarCam Racer: pro opravdové milovníky motorismu

Zavádějící informace o videu

Uvádí se, že pro videa je dostupné maximální rozlišení 1280x1024 bodů. Ale kde je uveden počet snímků za sekundu? Bude to mít tak max. 15fps jako podobné webkamery, což není video, ale promítání diapozitivů...

Možnosti
7 reakcí
poslední 22. 4. 2009 8:58

Proc promitani diapozitivu?
Bezne se uvadi ze pro dokonalou iluzi pohybu staci 10snimku za sekundu.

 

@Lok1: Dokonalá iluze na 10 FPS? Hráj si někdy nějakou 3D hru?
Technologicky nejlíp s plynulostí je na tom klasiký film (jen 24 FPS!), kde je to dáno rozmazáním každého filmového políčka při expozici (motion blur). U web kamer ten efekt není úplně dokonalý a o plynulosti lze hovořit na 30 a více FPS. Staticky renderované scény 3D her jsou plynulé někde od 60-70 FPS, "dokonale" plynulé na 100+ FPS (jako starý ostřílený Quaker jsem měl dost času na testování ;)

 

@CCMONTY: Pletes tady hry a video je to uplne neco jineho...
Kdyz si ale prostudujes neco o oku, tak zjistis ze se jako standart udave prave tech 10-15fps.

 

@Lok1: v čem je plynulost obrazu v rámci vykreslení 1 snímku za vteřinu rozdílný u 3d animace nebo klasicky hraného filmu ? Možná by bylo dobré se zamyslet proč jsou třeba filmy promítány v 24-25 fps / NTSC ma tusim 30, než tu plácat o 10-15 framech - je to trhačka.

 

@mgiel: Ten rozdíl oproti filmu uvidíš, když se podíváš na jednotlivá filmová políčka klasického filmu. V rychlých scénách jsou všechna rozmazaná. A je v podstatě neuvěřitelné, že z promítnutí sledu rozmazaných obrázků náš mozek vygeneruje čistý, ostrý a plynulý vjem pohybu.
Je to ošálení sítnice, a rekonstrukčního algoritmu mozku. Ve 3D hrách je každé "políčko" naprosto ostré, což je chyba (!) a mozek jejich sled nezpracovává správně - obraz na 24 FPS je ve 3D hrách maximálně trhaný. Mám dojem že se rozmazání obrazu již někdo snažil napodobit - (3DFX ?), ale byl to příliš jednoduchý pokus, který nefungoval.

 

@Lok1: Princip promítání filmů je právě v "technické" nedokonalosti lidského oka. Sled snímků pod 21 za sekundu oko rozezná jako jednotlivé obrázky a obraz je trhaný, nad 21 je to vnímáno jako plynulý pohyb.
Zajímavé je, že různí živočichové to mají různě, například oko orla rozezná i sled 30 snímků za sekundu jako jednotlivé fotky.
Ale 10 FPS je teda pod úrovní kdejaké průmyslové kamery ze skladiště (pamatuju si asi nejslavnější snímky byly svého času odjíždějící princezna Diana z hotelu před svou smrtí v pařížském tunelu- to byly trhané čerbnobílé snímky z hotelového parkoviště - taky těch 10 FPS.

 

Je to tak, taky jsem hledal ten parametr a někde jsem nalezl 30fps, ale zase není udané při jakém rozlišení. Osobně si myslím, že při 800x600 což by ještě šlo. U těch 1280x1024 asi je to max., tak to bude asi těch 10 :( Jinak zaujalo mě, že jde kamera využít jako spy, takže máte přehled kdy a kdo počítač používá. Teda pokud máte PDA. Vyfotí a pošle fotku. :)