Všechny komentáře k článku:Nvidia a ATI aneb bitva okolo podpory PS 3.0
NVIDIA
si myslím že tohle asi rozhodne - Ati je v peknych sr..ach co nebo ne? kde na tzhle článečky chodite? :-) I kdyz budu brouzdat inetem celý den tohle nenajdu nikdy
:-))
tak todel je vseobecne znama vec, staci vlezt na prvni HW server (PCT,svethardware) a mrknout se na specifikace obou cipu a je to jasny, todel se vi uz alespon 1 meseic
@Wiruz: To je pravda - a řekl bych, že se toto ví už více než měsíc:) Ale v této "novince" mi šlo spíše o to, poukázat na hru Half Life 2 a jeho možnou podporu PS 3.0 kontra ATI. Navíc nám tato, podle mne důležitá zprávička, na webu citelně chyběla. Jinak máte samozřejmě pravdu.
Re:HL2 me uz fakt nezajima
Jestli bude HL2 podporovat PS3 nebo ne me je vite u ceho?:) Half2 uz mel davno vyjit takze bych to rozhodne nebral tak, jako ze "ATI je ve srackach" apod. spis bych rek ze Valve je ve srackach a na toho HL2 at si klidne daj pixel shadery 10 ja jim to uz nezeru...Jediny co dokazali bylo splacat par map a troufat si tvrdit ze uz je to hotovy pritom ve skutecnosti meli kulovy - mozna tak "predvadecku novejch grafaren" ale se hrou to melo prd spolecnyho. Nakonec jim ukradli zdrojaky a ted to maj odlozit dokonce az na pristi rok, at to treba zrusej, me je to fuckt paf, stejne si myslim ze HL2 nikdy vyjit nemel.
@delosombres: Fakt si to myslim taky, esli tu poukazujete na to ze HL2 by mel mit PSka3 a nebude je podporovat ATI,ktera je bundluje k svym grafarnam, to znamena jako co, myslite ze ATI pujde do haje - velky kulovy. ATIny bejvali pred X lety hodne blby ale ted jsou opravdu lepsi nez nVidie a takovahle prkotina zadnyho spotrebitele nerozhodi. A rekneme si to narovinu - myslite ze lidske oko je az takovy zazrak prirody? Ja osobne bych naky zasrany PSka 2 nebo 3 ani nerozlisil pokud bych se na to nesoustredil.
PS3
Hlavní rozdíl mezi PS3 a PS2, je v počtu instrukcí, které je možné s daným pixelem provádět. S počtem operací, které se s pixelem provádějí rostou i výpočetní nároky na grafickou kartu. Problém je v tom že v současné době není ŽÁDNÁ karta, která by dokázala utáhnout efekty plně využívající PS3. Ani slavná GF 6800 takový výkon nemá. Takže podpora PS3 je úplně stejný trik, jako podpora DX9 u GF FX 5200. Karta technologii podporuje, ale když se objeví aplikace, která by jí mohla využívat, tak to ta grafika prostě nestíhá počítat.
PS3 vs PS2
Vzhledem k tomu, ze vim co se da udelat se starou PS 1.1...a co predvadi Nvidia a ATI s PS 2.0, myslim si ze PS3 je v soucasne dobe skutecne naprosto zbytecny. Nehldede na to, ze Nvidia opravdu NEMA vykon na praktickou aplikaci PS3.0 v plném rozsahu, takze pokud to HL2 bude plne podporovat, stejne si to nikdo nezahraje...asi jako DOOM III v Ultra High detailech, i kdyz tam je problem v kompresi textur atd... Pristi generace karet od ATI to uz podporovat bude a narozdil od tech dnesnich GPU uz bude mit vykon na prakticke aplikovani techto shaderu, tam uz to asi smysl mit bude. Dnes bych spis do her daval vetsi textury, ktere by na sebe konecne navazovaly....jako treba cihly na rohu baraku...jedna zacina v pulce druhe.....myslim ze konecne vychytani tohoto + stejny pomer velikosti textur v zavislosti na velikosti plochy na kterou jsou aplikovany, aby se nestavalo, ze auticko na silnici ma krasne ostre texturyy a stoji na necem odporne rozmazanem....a podobne veci. Myslim ze tohle by vylepsilo kabatek her daleko vice nez nejake PS3.0. Jenze to chce minimalne 256, spis 512 MB RAM na karte. Vypocetni vykon stavajicich karet si troufam rict ze by stacil. A pokud me pamet neklame a mam aktualizovane informace, tak nekdy od noveho roku by ATI i nVidia meli mit 512 MB....takze uz to zavisi jen na vyvojarich....