Všechny komentáře k článku:PlayStation 4 sbírá první předobjednávky – zajistěte si svůj kus včas i vy!
AMD HW
Je pekne videt ze nove konzole maji kompatibilni HW s PC platformou aspon se ted bude vice optimalizovat pro vicejadrove procesory a hry budou optimalizovany na AMD grafiky DX11.1 generace. Uzitek z toho budeme mit hlavne my PC hraci tj uz aby tu byly :)
ajoo, dyk to má 2ghz... tak to těžce lituju že nemám toho xeona :-o
@VashCZ:
proč bys toho měl litovat?
když bude hra optimalizovaná pro více jader tak se i i5ce nic nestane...
8x2ghz = 16ghz vemu i obyč. 3470 i5 = 4x 3,4 ghz (turbo při 4 jádrech) = 13,6ghz
kolik, řekněme 85 procent AMD??
AMD by muselo mít výkon na takt na 85 procentech intelu - což tak není, (kdyby to tak bylo, tak AMD akcie letí navrch jako raketa a bouchají šampáňo ... co se max stane, že se situace trochu vyrovná v tom slova smyslu, že AMD zahladí svoji největší nevýhodu prostým počtem jader (protože zase není moc her, kterým nestačí 16ghz cpu, i slabšího.. že..) Rozhodně to neznamená, že kdo má intel 4jádro bude v pr..+ navíc tento scénář by znamenal, že situace se bude vyvíjet co nejlíp = všichni budou svoje hry dokonale optimalizovat pro 8 jader, nebuďme naivní, že tomu tak bude u všech her...
@Makaan. - Konzultant MČR Sestav:
neříkám, že kdo má i5 je v pr***i, ale naopak se udivuji nad tím, jak málo GHZ, má od AMD jedno jádro, když si vezmu že můj starý http://www.czc.cz/amd-phenom-ii-x4-910e/73061/produkt měl 2,6GHZ , tak výkon může být skoro stejný na jádro, že? no a když jsem hrál armu 2, tak už to žádný terno nebylo, tzn, budou muset chlapci od konzolí hodně hodně optimalizovat
no a pak si vem kolik by ti ten 4c/8t xeon měl v přepočtu GHZ, určitě o trošku víc, to by byla investice do budoucna
@VashCZ: u novejch konzoli melo SONY i MS velky naroky na nizkou spotrebu protoze prvni verze konzoli minule generace na tohle hodne trpelo a dost jich odeslo nasledkem prehrati (hlavne X-BOX) tj co malo zere to se malo hreje a riziko prehrati se snizuje :). Nehlede na nizsi vyrobni naklady chlazeni a navrhu konzole jako takove.
doufej v to, uz sem takovych "zprav" videl dost ... rozhodne to ale nicemu neublizi, mozna to pomuze AMDcku a Intel mozna nakopne 6ti jadra do vyssiho mainstreamu..
myslim ale, ze v dohledne dobe se nic nezmeni.. i kdyby byli vyvojari hodne obetavi a rychli .. mame tak rok a pul nebo dva a za tu dobu se muze zmenit hodne v tom smyslu, ze AMD zase zaspi a Intel bude o krok zase dal
kazdopadne by AMDcku ta optimalizace prospela tj fakt.. jeste by jim taky prospelo PCIE 3 na deskach a optimalizace cpu co se tyce spotreby
@Makaan. - Konzultant MČR Sestav:
Chápu-li dobře, AMD kontrakt na OBĚ konzole dostalo jenom proto, že Intel nebyli ochotni dostatečně podřídit architekturu představám obou firem. To ale jen tak mimochodem. Otázkou teď je, jestli to AMD bude považovat za iniciativu vy.rat se na desktop, nebo naopak jestli to využijí k zlepšení pozice na trhu.
Tak jako tak, na minimálně příštích 5 let mají o příjmy vystaráno. U této generace už bych se nebál tvrdit, že se konzole dostanou velice blízko k desetileté životnosti.
@Brundibár: ja si myslim, ze intel jednak nemel zajem a jednak "nechtel" jit na konzole ... musi AMDcku nechat prostor a Intel ma AMD na kolenou .. to je idealni situace... kdyby se ale intel dostal vsude, je to akorat tak na antimonopol...
@Makaan. - Konzultant MČR Sestav:
Tak ono je hlavně zajímavé, že se s Intelem nedomluvila ani jedna z firem. Nicméně se skutečně zdá, že Intel je momentálně více soustředěn na mobilní platformy, protože ARM už začíná pomalu dávat smysl i na osobních počítačích, hlavně NTB.
Co se ale herního odvětví týče, to že hry budou primárně optimalizovány pro architekturu od AMD určitě bude mít nějaké následky, otázkou je pouze jak velké. Ono se totiž vždy najde minimálně jeden nebo dva vývojáři, kteří budou líní optimalizovat dál než za kopec. Když už nic, mohl by Intel trochu zlepšit svůj postoj. Stačilo by kdyby se aspoň vys.ali na tu pastu pod IHS :D
@Brundibár:
tak zase je třeba si uvědomit jednu věc - bude to moje spekulace - ale ... kdybych byl v pozici intelu ..
všimněte si, že mainstream procesory intelu, tedy i5 - jsou poměrně k.revsky výkonné a to i bez taktování .. ona není zcela ideální prodávat produkty jako i5 sandy bridge - ten procesor rozmlsal lidi v taktování a ti nemají pak roky důvod si kupovat cokoliv jiného .. je to to samé co s XPčky - dobrý OS, ale když ho necháte zakořenit, zle se mění za jiný. Je v tom pak spousta nadávek, záporných článků atd. Ideální je, dávat kvalitu, ale měnit ji po pár letech. Pasta intelu tohle umožní a navíc "kdo chce top" připlatí si na 2011 soket. Je to prakticky dokonalý model a já mu rozumím z obou stran.
Jako vlastník Haswellu 4670k nemůžu na výkon ani pípnout, ale vím, že kdyby Haswell měl pájku, tak dobrých 5-6 let nebudu řešit vůbec nic..
Firma jako Intel potřebuje prostředky k tomu, aby udržela svoje tempo. Nejsem si jistý, zda by nedopadla jako AMD, kdyby dělala chybu v tom slova smyslu, že by dávala "až moc za dobré peníze". I když započítám pastu, je třeba si uvědomit, že obyčejná i5-3350p za 4k má sílu jako kůň, dostačující i do budoucna obyčejným uživatelům na několik let a je úsporná a defacto vydrží i s box chladičem na desce za 1400kč... Je to sice jen moje spekulace, ale já raději budu "trpět" omezené taktování (které, přiznejme si, není tak zlé, zvlášť s novými batchy Haswellů -jen jsou lidi počínaje SB strašně "rozmazlení" a většina lidí má prostě ráda velká čísla, že?!), ale budu mít doma jinak prvotřídní produkt, než abych měl doma něco, co bude jako AMD FX - rozuměj "možná a možná". "Možná" cpu využiji v budoucnu při optimalizaci, ale "možná" už bude tou dobou zastaralý, nemluvě o PCIE 2 na deskách AM3+ a pár jiných věcech, jako spotřeba a právě tragický single core výkon.
@Makaan. - Konzultant MČR Sestav:
S tím souhlasím. Je jasné, že tu pastu tam nedávají aby ušetřili. Je to opravdu jen způsob snížení životnosti. Nevydávají každý rok něco jiného proto, aby si lidi nechávali to co koupili před pěti lety. Se podívejte na čem se dá dneska ještě hrát. To dřív neexistovalo. Vývojáři se přebíhali v tom, čí hra učiní ze současného HW zastaralý šrot. Další úhel pohledu by mohl být ten, že vzhledem k neustále klesajícím prodejům desktopů se Intel snaží nahrabat co nejvíc v co nejkratším čase a připravit se na mnohem nižší prodeje v budoucnu. Protože pokud se něco pravidelně kazí každé tři roky, uživatelé se začnou dívat po alternativách a to je taky realita, kterou Intel určitě nepřehlédl. Osobně jsem na vážkách. Nerad kupuju něco o čem vím, že se to na 100% časem pokazí. Na druhou stranu, Intel dává jistotu výkonu. AMD sice hraje na cenu, ale taková FX 8350... Dodávaný chladič bych nepovažoval za dostačující (téměř nezbytné výdaje navíc) a přidaná spotřeba během takových tří let dorovná rozdíl mezi cenou CPU.
Takže zatím se rozmýšlím nad FX8350, Xeon E3-1230 a ještě taky uvidím co přijde v září. Ivy Bridge E by měl mít pod IHS pájku - Na druhou stranu, jestli jsou zvěsti pravdivé, bude to poslední kousek využívající soket 2011. Achjo - Chápu proč to Intel dělá, ale nelíbí se mi to ani trochu.
@Brundibár: tak, já si nemyslím, že by intely s pastou odcházely ...to by intelu neprošlo z dlouhodobého hlediska.. ta pasta má životnost tak 7 let nejmíň, je to kvalitní pasta a je jí tam dost (částečný důvod vyšších teplot) - a stejně .. pro 7mi letech, v dnešní době? kdo by si pak stěžoval na něco u cpu za 5k, že... životnost bych neřešil, než odejde cpu s pastou, odejde spíš zdroj, hdd a sestava bude stát za prd .. bude na úrovni na jaké je dnes třeba AMD 64 4000+ jednojádro ....asi tak..
Nová generace je tu a to znamená, že se toho koncem roku a začátkem příštího bude dít mnohem víc než obvykle. Jediné, co se v mých knihách tomu vyrovná, bude uvedení OLED monitorů na trh :D .
PS4 kromě RAM nemá nic, co by nějak vybočovalo ze standardů PC. Portování bude více přímočaré a vícejádrové procesory teď začnou ukazovat svůj potenciál. Když si to tak vezmete, do dnes minimum her umí efektivně využít čtyři jádra. Od příštího roku by mohly být schopny využívat až 8 jader více méně efektivně. Hlavně by to taky mohlo znamenat obecné zlepšení kvality her portovaných na PC. Když se zkrátí čas potřebný ke zprovoznění na nejednotném HW, bude snad dost času na vypilování UI a i samotného ovládání.
A jen taková otočka: Jsem zvědavý, jak se u nás chytne Xbox One.
Vyjímečně s tebou souhlasím stratos.