Všechny komentáře k článku:Pohled do zákulisí CZC.cz: Tady sestavíme až 70 počítačů denně

Sestavení PC v CZC

Dobrý den,rád bych se podělil o zkušenost se stavbou PC. Na internetu v CZC jsem si vytvořil svůj seznam produktů, vložil do košíku, zadal montáž a hotovo. Ne opravdu to tak, v mém případě, jednoduché nebylo.Po přemýšlení jak bude vypadat sestava, dodržet cenovou hladinu, kterou jsem si stanovil, čtení recenzí na jednotlivé komponenty, to byla cesta dlouhá a místama vysilující, jelikož mnoho lidí, mnoho názorů ale kde je ta pravda.Co se musí CZC vyzdvihnout je určitě pro zákazníka možnost nakupování komponentu za konkurenční ceny s velkým výběrem. Myšlenka sestavení zdarma je zajímavá a lidé ji rádi využijí, jen musí počítat s delším termínem dodání.
Velice mě překvapila ochota lidí na infolince, kdy jsem na poslední chvíli změnil zdroj (Zalmana jsem nahradil kvalitnějším Corsairem a i vyměnil CPU za vyšší model) Velice ochotně mi pomohli a po telefonu změnili. Jen jsem si tím ale bohužel posunul termín dokončení, jelikož zdroj, který sice na e-shopu svítil, že je skladem, se musel naskladnit. Posunutí bylo tedy o dva dny.
Od objednání PC 7.1 se dny vlekly, tak asi jako každému, který se těší na svůj nový přírustek. Doručení PC proběhlo až 19.1, po dlouhých 12 dnech, kdy si člověk říka, opravdu? tak dlouho?
Když už ten PC přijde, tak je člověk plnej nadšení. Po práci jsem si plně užil ten pocit vybalení a postavení nového PC na stůl. Krásný kousek, sejmul jsem bočnici, abych se podíval a další velký + pro CZC, kdy mi nádherně vyvázali kabely a vnitřní prostor byl čistý pro proudění vzduchu. Tak jsem byl překvapen a natěšen, že jsem zapnutí PC nechal na dnešní ráno, jelikož jsem měl volno.Po zapojení všech kabelů přišel ale ten nejvíc nechtěný moment, kdy na monitoru naběhlo "NO SIGNAL" a začal koloběh. Po mobilu zjišťování příčin, volání na infolinku s žádostí spojení s technikem (to bohužel CZC neumožnujě a jen pomocí formuláře, beru to jako mínus, jelikož řešení aktuálního problému by se po telefonu dalo vyřešit hned a né tlumočení přes chudáka slečnu, která se snažila mi co nejvíce pomoci.
Vysledkem bylo doporučení ze strany CZC PC reklamovat. A to vám říkám, to prostě nechcete. Takovou dobu na to člověk čeká a pak další čas na reklamaci, která může být až 30 dní. Výsledkem je můj lehký šok, že i když CZC dá report o testu komponentů, který nevím jak dělají, je nefunkční PC. PC se zapne, větráčky se otáčí, grafická karta svítí ale nic, ani po sluchu přes sluchátka nenaběhnou W10, které jsem si k PC také nechal koupit a stále monitor nechce fungovat.Proto bych se rád zeptal CZC, když se postaví PC, vložíte do krabice report z testu, ještě přiložíte papírek, že je nainstalovaný ESET a ať použiji kód na jeho aktivaci free na 40 dnů myslím (v tu chvíli jsem si řekl, že musí tedy být W10 nainstalovány, jak by se tam asi tak Eset dal jinak nainstalovat) odejde od Vás PC bez toho, že by jste k němů připojili monitor. Pak by člověk přece musel vidět, že je něco v nepořádku. Prostě jsem to nepochopil.CZC se tu nesnažím nějak pohanit, dokonce mě potěšil přístup lidí na infolince, to že ten čas procesu montáže byl tak dlouhý si z jedné poloviny dávám za vinu sám, kvůli změně komponentů, z druhé poloviny to byla docela doba, ale nejvíc mě mrzí, že je tu nějaká chyba v procesu montáže PC, když je možné, že odejde PC, který je nefunkční k zákazníkovi.Teď prostě nevím, zda ho reklamovat a čekat takovou dobu (až 30 dní a se zkušenostma to většinou je nad 20 dní), nebo prostě uplně odstoupit od smlouvy a nechat si sestavit PC znovu. Zde ale nastává otázka, znovu u CZC, když nechápu, jak se překontrolovávají PC než odejdou k zákazníkovi? Jsem velice spokojený s přístupem, mile mě překvapili s vyvázáním kabelů ale ten výsledek mi dal dobré KO.

Možnosti
3 reakce
poslední 26. 1. 2016 10:38

Pokud máte v PC grafickou kartu, musíte zapojit monitor do jejího výstupu.
Zapojení do výstupu na základní desce nebude fungovat.

 

@harley8: Ano, tohoto základního problému jsem si byl vědom a má grafická karta (GTX950) podporuje dva výstupy na monitor, přesto ani jeden nereagoval a stále se psalo No Signal. Daný PC jsem poslal na reklamaci, jak mi bylo poraděno na infolince v CZC. Teď jen člověk bude dalších X dní čekat na schválení reklamace, evidování reklamace a zaslání PC na servis posléze vyřízení reklamace. Držte palce, začíná mi nový koloběh časového skluzu k získání nového PC ale jak jsem předtím napsal, vypadal parádně.

 

Včera mi přišlo info od CZC ohledně stavu reklamace. Velice mě potěšilo, že se nejedná o závadu na komponentech ale nefunkčnost způsobil nejspíše dopravce. Byl vychýlen CPU od základní desky. CZC provedli demontáž a umístili ho na zpět, namontovali zpět chlazení a aktualizovali BIOS.Jsem rád, že to alespoň bude rychlejší způsob vyřízení, než čekat na nové komponenty. Také mě teší, že se to nepočítalo jako reklamace a spíš jako servisní práce.Děkuji CZC, přístup jsem již jednou pochválil a chyba v montážích už víme kde je (dopravci). Bohužel nesmíme na ně vše házet a víme jak cesty vypadají, snad se do budoucna budou lépe chovat k věcem z elektroniky, i když jsem na krabici neviděl žádný poškození, přesto ty otřesy dokážou udělat takovou neplechu. Naštvou zákazníka, přidělaj práci v CZC.Jestli bych mohl CZC poradit nápad, zkuste dát možnost zabalení PC do "karimatky". Když jsem posílál PC na reklamaci, pod spodní část PC jsem uřízl podnos z karimatky, aby ho nepoložili na tvrdé dno, když by tak byl zabalen ze všech stran a pak tam dát i ty vzduchové vaky, určitě by to vydrželo i nešetrné zacházení. Vše to je ale o penězích, takže možná by to bylo zbytečně drahé.Ještě jednou děkuji