Všechny komentáře k článku:Spustili jsme nový Bonus klub s možností objednání zboží se slevou
Tak moment, jaka je ted motivace uzivatele?
Jsem zvedav, kdo ted bude pridavat obrazky, videa a seznamy. Silne pochybuju, ze nekde jen tak zadarmo to sem bude pridavat.
Driv kdyz za to byly body, tak melo CZC velkou vyhodu, ze jim zakaznici praktciky plnili stranyk. Co nebylo v popisku, tak bylo v diskuzi, co nebylo videt bylo na obrazku ci videu.
A ted? Ted je zakaznik nucem si vse hledat na googlu sam s moznosti, ze natrefi na konkurenci.
Mozna by to chtelo zavest opet body za tuto cinnost pro CZC, aby si pracovitejsi uzivatele videlali aspon na hrnicek a propisku a pri objednavce jeste neco prihodili, aby to nebyl balicek jen tak. Ono se vzdy neco hodi, ale je jednodusi si to koupit v kramku po ceste do prace, nez cekat na postu od CZC, ale pri motivaci hrneckem ci prospiskou, to uz si clovek i rad pocka.Hezky de
Dobrý den,moc dobře Vám rozumím, ale na druhou stranu si mnoho uživatelů stěžovalo, že zatímco oni získali body jako odměnu za nákup, jiní "pouze" vytvářeli nějaký uživatelský obsah. Bylo poměrně těžké najít rovnováhu mezi body za nákupy a body za komunitní činnost.Navíc se našli uživatelé, kteří se snažili nastavený systém zneužít, vytvářeli obsah, který až tak hodnotný nebyl (a třeba ani netušili, že za danou věc ani body nedostanou).Nejenom z tohoto důvodu byl nový Bonus klub navržen jinak.Samozřejmě chceme (a potřebujeme) motivovat naše uživatele a zákazníky k vytváření obsahu a máme několik nápadů, jak toho docílit. A budeme rádi za Vaše nápady a návrhy.
@Černý Tomáš - CZC:
Z tohoto duvodu snad byly body z webu omezeny na nejakych 200 na den ne, zatimco z nakupu je bodu podstatne vic, coz dle meho bylo docela optimalni nastaveni.
Sam jsem prikladal obcas obrazky, ale o to vice videa, diky kterym jsem byl v zebricku. Jsem tedy zvedav, jak se rozjedou, obrazky a videa diskuze u prodkutu, kdyz to bude jen tak.
Treba s tim nekdo v budoucnu neco udela.
@Černý Tomáš - CZC:
Když pominu fakt jaka je zde motivacé něco dělat, zajímalo by mně jaka je zde motivace něco nakupovat? Ceny po přičtení poštovného jsou vyšši než v kamenem obchodě. Nicmeně v dobe nefunkčnosi BK jsem na CZC nakoupil za 1100Kč (jelikož zboží nebylo v mém městě a potřeboval jsem ho ihned) ... vysledek:46 bodu. Nehodlám zde nakupovat za 1000Kč měsíčně, abych si na konci roku mohl koupit propisku za 400bodu.
Stranky CZC jsou již mrtvé a jejich vskříšeni nevidím nijak ružově. Zatimco v době funkčnosti BK odpovědi na dotazy k zboží byly takřka okamžité v době nefunkčnosti na odpověď čekám dodnes a to jsem požadoval i odpověď czc.Chtěl jsem udělat vyšší obědnavku ,ale bez dostatenych informací jsem koupil raději tam kde mi odpověděli a za stejne peníze.
No, nevím jak vy, ale mě nedělá problém udělat něco jen-tak, zadarmo...
Drtivá většina diskuzních fór nic nedává a jsou plná užitečných informací... :-)
Možná to bude mít dopad v nižší "zaplevelenosti". Místo 150ti z netu stažených stejných obrázků tam budou 3 užitečné fotky. Dal bych tomu šanci. Už jen vlastní možnost něco přidat (obrázek, video, názor) není zcela běžná. Dokonce jsou tolerovány negativní pohledy na výrobky a poměrně drsná kritika. To taky není na jiných webech běžné...
@vipera.cz: Souhlasím, ale pokud nebude dostatečná motivace pro všechny, doopravdy se zde bude činit jen pár jedinců, a to ještě jen u zboží, které ty jedince zajímá. Tj. méně zajímavé zboží, jako např. většina flashek, foťáků, přehrávačů, PC skříní atd., pravděpodobně nebudou mít žádný uživatelský obsah. Pouze atraktivní zboží nějaký ten obsah přiláká. Netřeba říkat, že drtivá většina zboží není vyloženě atraktivní, což je pochopitelné - nedá se vyzdvihávat celý sortiment, to by ani nemělo smysl.Otázka je, co s tím. Rovněž souhlasím, že pokud se budou dávat body všem za libovolnou aktivitu, povede to k velkému nepořádku. Proto by to pravděpodobně chtělo někoho, kdo by pořádek udržoval. A na to jsou potřeba lidi. S tím je problém, protože CZC pravděpodobně není ochotno tyto lidi platit, i když možná by mohlo zvážit nabídnout dvě nebo tři pozice brigádníkům za pár tisíc měsíčně - nemyslím si, že by to bylo nereálné. Pakliže CZC ty lidi platit nechce, může zavést systém moderátorů, jak je to běžné na normálních fórech. Moderátoři tam obvykle taky nejsou placení a dělají to jen pro vlastní ego, kdy se cítí mocnější než normální "useři". Určitě by se takoví lidi našli. Ti by pak vyžadovali jen občasný dohled (nebo nějaký systém uživatelské odezvy), aby bylo zajištěno, že nezneužívají své zvýhodněné pozice, že nemažou příspěvky jen proto, že s nimi nesouhlasí a tak.Co se bodů týče, nechal bych body jednou denně za návštěvu webu - to uživatele přivede a přinutí se podívat na akční nabídky uvedené na hlavní stránce. Z tohoto důvodu taky musí jít pryč ta nesmyslná reklama zabírající snad celou obrazovku. Uživatel by neměl být přivítán reklamou, která ho automaticky nezajímá už jen proto, že je to reklama. Měl by být přivítán konkrétními produkty s konkrétními cenami (a hlavně slevami nebo jinou přidanou hodnotou, např. "dárky").A pak samozřejmě ta motivace pro přidávání uživatelského obsahu, tzn. videa, obrázky, recenze. Diskuzní příspěvky by se možná daly omezit třeba na zisk bodů za první 3 u daného produktu/článku. Jeden je málo, protože člověk vyjádří svůj názor, vyvolá otázky a za odpovědi by už nebyl hodnocen - 3 až 5 příspěvků mi přijde adekvátních. Taky by se počet body hodnocených příspěvků mohl zvyšovat s plusovým hodnocením ostatních příspěvků uživatele - tj. ti, co dostanou hodně plusů, by měli více body hodnocených příspěvků pod jedním produktem. Klidně by to mohlo dojít do stádia, kdy by člověk dosáhl určitého počtu plusů (střelím třeba o 10 tisíc plusů víc než mínusů), kdy je tomu uživateli odemknuto bodování všech příspěvků, které přidá. Tato informace by mohla být vidět ostatním uživatelům, aby bylo vidět, komu je na CZC důvěřováno ostatními uživateli. K tomuto systému jen drobná poznámka - uživatel by neměl schopen hodnotit svůj vlastní příspěvek, evidentně.Toť zhruba mé dva centy.:) Zcela nepochybně moje myšlenky mají díry a budu rád, když na ně někdo poukáže, ale šlo mi spíše o to dát nějaký návrh a myšlenku do placu. Kompletní promyšlení je stejně záležitost CZC a nikoho jiného.
@dohnalek.pavel: Super napady! Predevsim to s temi moderatory je fajn, to by nemusel byt spatne. Stejne tak jako nejake oznaceni uzivatelu viz minuly web "proverene jmeno" a pod. "tituly" mi tady take chybi.
@dohnalek.pavel: Dobrý den,předně děkuji za srozumitelný a konstruktivní příspěvek. Z komunikace s uživateli jako Vy mám radost a dokážu si představit dlouhé a užitečné rozpravy a možných funkcích pro náš web.Ohledně brigádníků a/nebo moderátorů z řad uživatelů - něco na způsob moderátorů jsme na starém webu vyzkoušeli. Mělo to svá pro i proti.V našem případě situaci mění to, že nejsme pouze diskusní fórum, ale jsme především komerční obchod.U moderátorů hrozí riziko, že CZC.cz svým chováním uškodí (což platí i u zaměstnanců, ale tam je možná větší míra kontroly a regulace). V případě systému, který jste navrhoval (a stejně tak i toho, který byl u nás implementován), ale toto riziko tak vysoké není, moderátoři fungují víceméně jako "předfiltrování".Na původním webu mohl moderátor příspěvek zakázat (s nějakým důvodem a komentářem), uživatel mohl zákaz reklamovat a pak rozhodoval supermoderátor (= vybraný odpovědný zaměstnanec).Na novém webu máme možnost hodnocení příspěvků a jejich nahlášení, což nám usnadní práci při manuální kontrole a moderování diskusí.ad body za návštěvu webu - zrovna toto byl zdroj většiny "spících" bodů a bylo zřejmé, že tudy cesta nevede.ad zobrazování konkrétních produktů - osobně s Vámi souhlasím a dlouhodobě prosazuji koncepci na způsob Amazonu, ale kolegové z jiných oddělení si občas prosadí něco jiného. Doufám, že podobu úvodní stránky zatraktivníme a více přizpůsobíme konkrétním uživatelům.ad odměna za komunitní obsah - při plánování a během fungování původního Bonus klubu jsme nad tím dlouze přemýšleli. Věc se ale má tak, že ať už nastavíte systém jakkoli, vždy se najde někdo, kdo ho zneužije. Nebo obejde.Čím složitější omezení, tím spíše přestanou fungovat, stanou se nevyhodnotitelnými nebo zcela selžou v případě různých (původně okrajových) situací.Zrovna u těch diskusí - i když původní podmínky nastavíte s dobrým záměrem, který by u rozumných uživatelů fungoval podle očekávání, už jenom zavedením toho systému situaci změníte a najdou se lidé, kteří budou záměrně maximalizovat svůj zisk, zatímco jejich obsah bude (v lepším případě) spíše povahy spamu.Všechny tyto systémy jsou živé a dynamické. Je nejlepší mít co nejjednodušší pravidla, samoregulační mechanismy a dohledový a vyhodnocovací systém. A neustále musíte reagovat na chování uživatelů a různé krajní případy.Abych to nějak uzavřel - s komunitními funkcemi máme ještě velké plány, ale momentálně mají nižší prioritu. I z toho důvodu jsme spustili čistě věrnostní Bonus klub, který je orientovaný na obchodní činnost a komunitní aktivitu neřeší.