Všechny komentáře k článku:Spustili jsme nový Bonus klub s možností objednání zboží se slevou

+/-

CZC se bohužel nepoučilo z minulých chyb (nový web) a opět naštvalo svoje zákazníky tím, že předčasně vypustili na světlo projekt, který je nehotový, polofunkční zmetek (i když má potenciál být možná velmi dobrý). Není možné si divit místním diskutujícím, že jsou na CZC kvůli nové podobě bonus klubu často až zbytečně moc oškliví. CZC totiž všechny navnadilo sliby o pohádkové budoucí podobě a nyní se ukázalo, že ve skutečnosti, jsou na tom hůře než s předešlou verzí. Ale co se stalo, nemůže se odestát, tak teď už věcně, jak z toho ven.1) Je třeba si uvědomit, že za bonusové body nejsou ve své podstatě sleva, ale sleva na další nákup. Př.: Kdybych si koupil procesor za 5000kč, dostal za něj 1000 bonusových bodů a ty mi na pobočce pak proplatili za 100kč, byla by to sleva. Tak to ale nefunguje. Koupím si procesor za 5000kč, dostanu 1000 bodů a ty můžu uplatnit jako slevu jen a pouze při dalším nákupu u CZC. Tolik k argumentům pracovníků CZC o výši "slev" a maržích atp.2) Myslím si, že bonusové body by měli zákazníky motivovat nakupovat dražší produkty. Realita je ale jiná. Za dražší produkty dostanu v přepočtu kč/bod méně než za levnější. To je veliká chyba. Přepočet kč/bod by měl pevně daný, pouze v případě výprodeje starších produktů, špatně prodejných produktů nebo bazarových by mohla být akce např: "+ 100 bodů navíc". Např.: za každých 10kč 1bod. Tzn. zákazník už podvědomě bude koukat po dražších produktech, protože za něj dostane víc bodů - a tak to v praxi skutečně funguje.3) Chválím, že se zrušilo udělování bodů za příspěvky do diskuzí a hodnocení příspěvků, protože to bylo co se týče kvality obsahu diskuzí docela kontraproduktivní. Naopak bych zachoval udělování bodů za ucelené recenze a obrázky k produktům podle jejich hodnocení, protože to hodnotu celého webu CZC opravdu povznášelo. Př.: Za recenci by mohlo být ve hře třeba 100 bodů (10kč). A podle + - hodnocení by mi vyšla kvalita recenze v %. (10 z 10 kladných hlasů = 100% = 100bodů = 10kč, 5 z 10 hlasů kladných = 0% = 0 bodů = 0kč, 10 z 10 záporných bodů = -100% = -100bodů = -10kč) To samé by mohlo platit pro video a fotografie, ale s max. ziskem (nebo ztrátou podle kvality) třeba 50 bodů. To by se pak všichni mohli přetrhnout, aby napsali kvalitní recenzi, nebo vyfotili pěkný obrázek.4) ad bod č.3 - I kvaliní diskuze, hodnocení příspěvku, nebo jen návštěva webu (konzumace reklamy placené pro CZC) by mohla být oceněna. Napadá mě formou né "bodů", ale třeba "bodíků", které by bylo možné směnit za reklamní předměty CZC - tričko, hrneček, odrazka na kolo s logem CZC, čímž by zákazníci dál dělali reklamu CZC. A ještě jedna možnost, pro lidi, kteří rádi hodnotně přispívají do diskuzí, ale o reklamní předměty nestojí možnost směnit "bodíky" za body třeba v poměru 10:1. Zákazník by se cítil symbolicky odměněn za svojí aktivitu, když by jednou za rok kliknul na "převést bodíky na body" a jednou za rok dostal za pilnou práci a poctivé navštěvování webu (konzumaci reklamy) třeba jedno poštovné zdarma a zároveň by se nikomu nevyplatilo psát roboty, kteří by navštevovali web, nebo zběsile klikat hodnocení, jen aby nahrabali "bodíky".5) Výše bodů a jejich hodnota. Navrhoval bych při nákupu za každých 10kč 1 bod, 10 bodů = 1kč sleva na další nákup. Tzn. Koupím si operační paměť za 1 000kč, dostanu 100 bodů a tím pádem 10kč slevu na další nákup u czc. Koupím notebook za 10 000kč, dostanu 1000bodů = 100kč sleva na další nákup, nebo montáž zdarma, nebo poštovné zdarma. 100 bodů za 100% recenzi (viz bod č.3) nebo 50 bodů za 100% fotografii nebo video produktu. Za návštěvu webu 5 "bodíků", hodnocení příspěvku 1 "bodík", 100% příspěvek v diskuzi 10 "bodíků". 10 bodíků převeditelných na skutečné body v poměru 10:1, tzn. velmi pilní zákazníci by mohli dosáhnout na 1000 bodů ročně. Argument, že za nákup za 100kč bych měl dostat slevu 1kč na další nákup, je pro CZC nevýhodné je totální nesmysl a neberu ho. Když zdražíte síťovou kartu z 100kč na 101kč, nikoho to zajímat nebude, bodama o žádný zisk nepřídete a zajistíte si, že u Vás bude zákazník opět utrácet.Tolik můj názor, děkuji za ten Váš.

Možnosti
4 reakce
poslední 17. 6. 2012 20:35

S vasim nazorem musim plne souhlasit,je to popsano naprosto presne.Pripada mi ze CZC se snazi aby zakaznik nakupoval co nejmin a co nejlevneji to je ovsem jejich chyba melo by to byt presne naopak.Ja se pohybuji ve vyrobe a vim ze kdys vyrabim jen par kusu tak je cena daleko vetsi jak kdys jich vyrobim mnoho tim si mohu snizit marzi a jsem na tom podstatne lip protoze se mi to zvysi v prodeji a mam daleko vetsi kapital a reklamu zadarmo ve forme spokojeneho zakaznika to je v dnesni dobe k nezaplaceni porad plati ze na radu znameho dam vic jak na reklamu.

 

Určitě máte zajímavý názor. Ohledně ohodnocení produktu body je to tak,že czc zvýhodňuje produkty,které jsou pro ně výhodné,což je logické a nemyslím si,že je to špatně. Ohledně diskuzí a podobně jsem se v tom trochu ztratil a přšlo mi to trochu složité,ale mám pocit,že jste myslel něco podobného,co jsem tu navrhoval v jiném příspěvku a to,že by byly odděleny body za dikuzi a za nákupy a každé by měly jinou hodnotu. Diskuze by měla svůj vlastní řád a vlastně funkční program a odměny za diskuze by byly vesměs reklamní věci,ale byla by tu možnost je třeba převest na "nákupní body" v nějakém takovém poměru,jak jste navrhoval a třeba pak uplatnit slevu nebo ty body užít jinak.Druhý diskutující,který s Vámi souhlasí sice s Vámi souhlasí,ale ve svém příspěvku Vám vlastně protiřečí. Vy jste zmínil,že nikdo nebude řešit 1Kč u věci za 100Kč,což je pravda. U produktu za 10 000 je to už 100Kč.Takže pokud by czc to udělalo tak,jak říkáte,tak by vlastně zdražilo,nebylo tak už zajímavé pro nové zákazníky,nové by nezískalo a stálé zákazníky by de facto "oblbovalo" jakoby slevou,která by ve skutečnosti slevou nebyla.Souhlasím ale s tím,že určitě je zajímavější prodat mnoho kusů s nižší marží než pár s vyšší.Toto ale asi ani jeden z nás nemůže ohledně prodejů czc zhodnotit,protože nemáme fakta.Ale souhlasím nakonec s tím,že diskuze je potřeba pořádně oživit a zatraktivnit. (Bohužel takoví jako creat nejsou odrazeni ani tím,že za to nemají body,ale třeba se polepší a budou přispívat smyslupně)

 

@svataK: Ať si CZC zvýhodňuje produkty dle libosti, ale měl bu tu být pevný bodový systém, který si zákazník lehko osvojí. Pevný bodový systém: "při nákupu za každých 10 kč 1 bod" + volitelné zvýhodnění produktů (bazarových, špatně prodejných, nebo naopak produkt s vyšší marží), výsledek př: "Herní myš 1200kč, za nákup dostanete 120 bodů + AKCE jen tento měsíc dalších 500 bodů navíc" (myslím si, že je lepší zkusit zvýhodnit produkt nejdříve body, než ho zlevňovat).Možná jsem to napsal někde, nepřehledně - sypal jsem to, jak jsem to měl v hlavě, ale je to jednoduchý systém a ano, je to přibližně podobné systému, který popisujete vy (oddělení nákupních a diskuzních bodů):A) Systém BODŮ:
- zisk BODŮ:- za nákup [za každých 10kč 1 BOD]
- za recencezi [podle kvality recenze za každé 1% 1 BOD (100 % = 100 BODŮ, 99 % = 99 BODŮ, 98 % = 98 BODŮ, 0 % = 0 BODŮ, -56% = -56 bodů, atp. Procenta recenze vypočítána podle hodnocení, př.: 1 pozitivní, 0 negativních hlasů = 100% nebo: 0 pozitivních, 1 negativní = -100%, nebo: 1 pozitivní, 1 negativní = 0%, dále už jen analogický přepočet)]
- za obrázek nebo video [zcela totožné s recenzí, ale 1BOD za každé 2%]
- převodem z BODÍKŮ [10 BODÍKŮ = 1 BOD]- uplatnění BODŮ: - sleva na další nákup [10 BODŮ = 1 kč, libovolně kumulovatelné, uplatnitelné na jakýkoliv další nákup, jakýkoliv produkt i třeba poštovné či montáž]B) Systém BODÍKŮ
- zisk BODÍKŮ: - za náštěvu webu czc.cz [5 BODÍKŮ, počítal by se jen jeden přístup denně]
- za ohodnocení příspěvku v diskuzi +/- hlasem [1 BODÍK za hlas, max. 20 denně]
- za příspěvek do diskuze [10 BODÍKŮ za 100% hodnocení příspěvku(stejný systém jako u recenze, viz výše), max. 50 BODÍKŮ denně]- uplatnění BODÍKŮ: - nákup reklamních předmětů za BODÍKY (propisky, trička, samolepky atp. s logem CZC)
- převod BODÍKŮ na BODY v poměru 10:1 (možné omezení např. převeditených pouze 1000 bodíků ročně, normálního uživatele by to nemělo nijak omezit, ale zabrání to spamerům a robotům v zneužívání bonusového systému)Dále pak netvrdím, že CZC musí plošně všechno zdražit, aby měla na bonusový klub, ale v případě produktů, u kterých by na tom vyloženě tratila by to bylo možné a jednoduché řešení. Ano, u 10 000kč už to je 100kč rozdíl, ale pokud už kupuju něco za 10k, tak už mě u internetového obchodu zajímají i jiné atributy než jen 100kč rozdíl, navíc bych dostal obratem 1OOkč na další nákup a pokud tuhle reklamu CZC bude umět prodat, tak tu lidi budou nakupovat radši, i když o 1% dráž. Ovšem jak jste sám řekl, marže, procenta, slevy atd. jsou interní věcí CZC, ale myslím si, že by to měli být schopni ušít na míru tomuto bodovému systému bez větších potíží.

 

@gramo: Chápu Vás. De facto hodnocení příspěvků a všeho podobně jako na minulém webu. Chápu,že je pro zákazníka férovější vyšší nákup,vyšší počet bodů,souhlasím a dokonce bych byl za to,kdyby se opět obnovilo bodové hodnocení jako bylo předtím,jen s pár úpravami,že by byl snížen počet bodů za hodnocení a tak a zvýšen počet bodů za nákup nebo dle Vašeho návrhu. CZC se ale očividně snaží o něco jiného.Osobně bych byl raději,kdyby s tím přišli jako poprvé s bonusclubem jako s hotovou věcí,která fungovala perfektně. Takto to sice je hezké vůči zákazníkům,že si mohou vytvořit web podle svých návrhů,ale už dlouho mám strach,že by z toho mohl vzniknout kočkopes a to by nebylo dobré. Proto bych byl za to,aby nás czc postavilo spíš před hotovou věc,která se může malinko pozměnit než před postupně vytvářenou věc. Přece jenom CZC má nějakou vizi a tu by tu právě měli pořádně zdůraznit a tím ukázat,jak velký mají zájem o nás zákazníky. Doufám,že se vše povede,zatím jsm navážkách :(