Vizuální kvalita nadcházejících her se blíží realitě

Na výstavě E3 proběhla diskuze o přicházejících herních platformách a o vizích jednotlivých vývojářů firem EA, ATI, IBM a Microsoft.

Lidé z EA předpokládají, že se již v budoucích herních konzolích (XBOX 2) objeví 10x tolik geometrických dat než doposud bylo běžné pro vykreslení herní scény, spolu s mnohem vyššími nároky na fill rate a individuální objekty.

Představitelé firmy EA rovněž anoncovali, že herní vývojáři přidávají do her tzv. "Media Centre" featury, které jednoduše znamenají to, že uživatel stráví více času sledováním videí na úkor samotného hraní.

ATI poskytla několik indikací o tom, co můžeme očekávat od jejího přicházejícího hardwaru pro XBOX 2. Základní požadavky jsou podpora DirectX Shader Model 3.0 či 4.0, novinkou je neustále zapnuté FSAA.

Společnost EA dále uvedla, že se prudce zvyšuje cena vývoje nových her - u nových konzolí vybavených posledním grafickým hardwarem by měla dosáhnout až 300% dnešních nákladů. Jistý optimismus vzbuzuje pouze Microsoft a jeho XNA technologie, která by měla herním vývojářům jejich práci usnadnit.

Ohodnoť článek:

Diskuze k článku