Všechny komentáře k článku:Znáte odpolední doručování balíků České pošty?

Dobrá služba

To, že tato služba existuje jsem zjistila náhodou, když mi z pošty volali, zda mi mohou odpoledne doručit po 16 hod. balík. Považuji to za vstřícný krok pošty, který je v době rostoucích konkurenčních firem důležitý.

 

@Cilli: Aneb ceska posta po 20 letech konecne prisla na to ze lide pres den normalne pracuji.

 

@LiveBomb: I přepravní služby jezdí dopoledne, ne jen pošta. Já jsem doma celý den tak mě to je jedno kdy přijedou, ale chválím u přepravních služeb možnost se domluvit kdy má balík dovézt nebo přesměrovat do zaměstnání pokud je to možné, dělník u linky asi těžko může jít na vrátnici pro balík. Ale pokud někdo dělá v kanceláři tak není většinou problém balík si převzít a strčit pod stůl, pokud není nějak rozměrný

 

@michal.kolesa: Jenze u prepravni sluzby neni problem se dohdnout to dovezt do prace (pokud bydlite po trase). Ceska posta balik kolikrat ani nedoveze a jen hodi listek.

 

@LiveBomb: Konecne jim to doslo ze vetsina populace je dopoledne v praci tohle je neskutecne vyborna sluzba.

 

@RaY: Na druhou stranu velka cast populace stale neprisla na to, ze si muze zbozi nechat poslat i do zamestnani, ne nutne domu kde pres den nejsou :)

 

@Cilli: Dobrá služba to je, ale na PPL, které se teď snaží napodobit stejně nikdy mít nebudou...

 

@evilpo: ono s PPL je to taky kolikrát těžký... jednou mi sem frajer jezdil tejden a den co den mi nechával lísteček, že se jim mám ozvat.. před sedmou tam nejsou a pos edmý taky ne a když nenechal kontakt na sebe, tak jsem se neměl s kým domluvit co s balíkem a přes den jsem se třeba prostě nedostal k tomu, abych jim zavolal, protože prostě nebyl čas a když byl, tak zese měli v PPL pauzu a nikdo se se mnou nebavil... třeba se to už změnilo, ale faktem je, že vždycky se najde nějakej orror ;)

 

@m@jkl: U pošty jsem si už zvykl, že pro balíky musím k nim. Ale že na tam příjdu a 10 min se přehaduju že tam na 100% musí být a oni tvrdí že ne a po 10 min to najdou tak to je už moc. S ppl zatím samé dobré zkušenosti.

 

@evilpo: to se mi taky stává... a už se mi i stalo, že jsem seřval balíkářky, jak to že mi nedoručili balík z ciziny i když jsem jim výslovně říkal, že ho čekám... to jsem nepochopil.. říkám, že mi stačí vědět až přijde, že si pro něj klidně dojdu, ael prostě měsíc nikdo nic, ptal jsem se na poště, balíkářů, nikdo nic a po měsíci jsem přesně jak ty deset minut prudil na poště a nakonec ho někde vyštrachaly.. tohle taky nepochopim... :(

 

@m@jkl: Já zase šel z práce rovnou na poštu a věděl jsem, že tam mám balík. Vystojim frontu, pak přesvědčuju tu slečnu, že tam mám balík. Řikám, že oznámení mi přišlo, jen ho nemám u sebe. Nakonec jsem musel jít pro oznámení, za pět minut přijdu zpátky, vystojim další frontu už k jiný paní, předložim papír a za půl minuty mám balík v ruce :) ... Výrazně jsem s nim pak zamával před tamtou, abych jí dokázal, že tam fakt byl :) ... Aspoň že Happy Ending :)

 

@EXECUTOR: tak to buď ještě rád.. na naší poště jsou 4 přepážky a nikdy jsem neviděl, že by byly obsazený víc než dvě a jen jedna není problém aby běžela...

 

Efektivita

Taky jsem jednou odpoledni dorucovani v Brne zazil, ale protoze pracuji z domova a jsem vetsinou doma i dopoledne, tak to nevidim jako hlavni vyhodu.Zda se mi, ze by posta mohla fungovat efektivneji. Slo by si delat treba statistiku doruceni na jednotlive adresy. A pokud si nekdo chodi v 90% pro nedoruceny balik na postu a jen ve vyjimecnych pripadech je doma, tak by mu nekdo mohl zavolat a zeptat se, jestli bude kolem poledne doma. Nemuselo by se pak zbytecne dorucovat spousta baliku lidem, kteri jsou stejne kazde dopoledne v praci.

 

@zivan: A jeste poznamka - vic by pomohla moznost platit dobirku platebni kartou jako u PPL a DPD.

 

@zivan: Dobírku platím kartou normálně (teda na poště)... Nebo jste myslel platit kartou, když k vám přijede pošta domů?

 

@marfy2: Já myslel, že na poště lze platit jen Maxkartou nebo už lze platit libovolnou kartou?

 

@michal.kolesa: Taky mam ten pocit ze je to jen pro jejich karty.

 

@michal.kolesa: Jo máte pravdu, mám MAXkartu ... Ani jsem nevěděl, že jinou to nejde.

 

@zivan: Česká pošta mi pravidelně balíky nedoručovala domů nikdy i když sem doma byl... přišel mi pak lístek, že sem byl nezastižen přitom je to pitomost. Naštěstí máte pobočku v Brně a tak mě tohle už nemusí trápit.

 

@Brave: Tak toto se mi stalo asi třikrát ale byla to vždy dobírka v ceně, která byla nad 3 tisíce. Asi z bezpečnostních důvodů. Normální obchodní balík, nebo třeba dobírku kolem tisíce mi vždy doručili. Dekonce mne včera pošta překvapila i svou nestandartní a nadstandartní rychlostí. Ve čtvrtek v 15:00 jsem si objednal zboží u jedné firmy. Kolem 17:00 mi přišel od firmy email, že je zboží odesláno a ráno po deváté jsem měl dobírku českou poštou doma. Zarazila mne až neskutečná rychlost naší pošty :-) .... že by konečně našli svůj správný směr a přišli na to, kdy a jak rychle doručovat ?

 

@zivan: Co se týče efektivity, tak bych to spíš viděl na dupání na krk zaměstnancům. Já osobně jsem s tím v Plzni na přechodném bydlišti neměl problém, pokud byl někdo doma, tak byl balík předán. Ale jinde to slyším pořád, že se člověk kouká z okna na pošťačku, jak přijde, strčí papír do dveří a odchází, aniž by zazvonila.

 

@mchlumak: já to říkám pořád ... někteří zaměstnanci a ne jen české pošty, dokážou pěkně pošpinit jméno firmy jen svým přístupem ke své práci. A majitel či ředitel firmy se pak může snažit jak blázen a stejně je mu to na nic. Na některé zaměstnance je prostě potřeba velký bič a malý dvůr.

 

Česká pošta

Stydím se za dobu kdy jsem opovrhoval a kritizoval Českou poštou, protože ať se někomu nelíbí, Česká pošta prostě nemá konkurenci. Ničemy z PPL nikdy nepochopim a DHL jsou neskuteční looseři. Zkrátka a dobře tu dnes není (a ochybuji, že někdy bude) lepší administrativní instituce než je Česká pošta. Smutné, nicméně pravdivé.

 

@HanSolo: Taky moc nemusím ty služby PPL a DHL a já nevím co ještě. Bylo mi doručováno zboží firmou PPL a za doručení do domácnosti jsem si oproti firmě připlatil o 40 Kč navíc (cca.140 Kč). Tato firma bohužel nepreferovala jinou dopravu, než PPL. Asi někdo loboval. Po týdnu, co mi dodavatel poslal email, že mi zboží odeslali jsem stále zboží neměl doma, tak jsem to urgoval u dodavatele, který to urgoval zase u PPL. Druhý den jsem to měl doma. .... Firma PPL sice u mne byla v době, kdy jsem nebyl doma, nicméně mi nikdo nevolal i když bylo udané číslo, nikdo mi nedal do schránky, že u mne někdo byl. Nechápu, za co jsem si připlácel, oproti doručení pro firmu. Nejlepší pro domácnosti je česká pošta.

 

@instalater: Těžko říci co je lepší za doručovací služby, jako začínající soukromník si nakupuji drobnější výbavu do své dílny ( nemyslím odsud jelikož jsem truhlář) a musím uznat že zatím nejspokojenější jsem byl s firmou GLS už asi 4x jsem objednával touhle službou a vždy než měli přiject ke mě tak 10 minut před volali jestli jsem doma či někdo kdo to převezme a nebo jinou hodinu či den případně, takže spokojenost velká, ale zase Česká Pošta musím uznat že u mě i tak nějako vede což se týče doručovacího času jelikož vím že jezdí k nám na vesnici ráno okolo 7:10 až 7:40 takže se to dá přizpůsobit natož když je ségra na mateřské, ale zase na druhou stranu se mě už několikrát u Č.P. stalo že jsem ve schránce našel papír o vyzvednutí jelikož Č.P. byla líná zazvonit! tak jsem musel z práce jet dříve a stavit se na poštu, natož ty jejich úřední hodiny nic moc zde na vesnici, natož ta ,,,ochotná,, pošťačka zde.

 

@xvirusx: ač je to k neuvěření,tak pro pošťáka je jednodušší zazvonit a balík předat,než vypisovat oznámení a protahovat si odpolední vyučtování,takže pokud si odběhnete někam do krámu,nebo k sousedce na drb a v tom k vám zrovinka přijede balíkář,který se nedozvoní.... pochopitelně,každý pak tvrdí,jak byl celý den doma :-(

 

@kkkkkkkkkkkkkkkkkk: No ano se to nezda, ale uplne nejjednodussi je pro nej se na to uplne vykaslat, vse odvezt rovnou na postu a postacka pak za jeden az dva dny jen vhodi oznameni o ulozeni na poste se sfalsovanym datumem. V horsim pripade se na to vykasle i ta postacka a oznameni nedorazi vubec. Tot bezna praxe nasi posty :-( Navic clovek celkem snadno pozna jestli byl u sousedky nebo ne.

 

Doručování balíků

Službám České Pošty se snažím vyhnout, pokud to jde co nejvíc. Dnes radeji volím konkurenci. Za poslední 2 roky, mi ČP nedoručila jediný balík. Vždy mi bylo zděleno, že mě nezastihli doma a tak je balík uložen na poště. Poslední kapkou v moři bylo, když mě ráno volali z pošty, že mi došel balík, jestli budu odpoledne doma, že mi ho doručí. Schválně jsem čekal doma. A nikdo se nestavil. Nikdo nevhodil lístek do schránky. Druhý den jsem musel jít na poštu, kde mi sdělili, že jsem nebyl zastižen. A to bydlím 300 metrů od pošty. Ale asi je problém pro ČP splnit to co zákazník zaplatí. ČP je tak schopná doručit akorát dopis....

 

@mmelichar: Když jsem byl ještě student a mohl si dovolit být celý den doma, měl mi přijít balík. Nepřišel, lístek, že jsem nebyl zastižen, se však ve schránce objevil. Tato situace se mi stala nejméně 3x. Takže se jejich službám taky snažím vyhnout.

 

@mmelichar: Souhlas - možná někdy, někdy opravdu co nejmíň co to jde se snažím si něco poslat přes poštu dopoledne... a ještě k tomu odpoledne? Ne děkuji, raději knihu x)

 

@mmelichar: ja mel v minulosti podobny zkusenosti proste sedim celej den doma ve schrance zadny oznameni o doruceni kdyz jsem mrknul na net tak bylo napsany ze balik je ulozen na poste-prijemce nezastizen na poste kdyz jsem se ptal jak je mozny ze nemam oznameni o nedoruceni tak mi rekli ze se nejspis ridic nedostal do v chodu aby to tam hodil jen malej detail ze schranky jsou pred domem no nic nejvic me pobavilo ze na druhej den jsem mel ve schrance oznameni na balik kterej jsem uz mel doma.V soucasne dobe to tu rozvazi jinej ridic a vse je bez problemu ale stejne mam radsi ppl neni problem se v den doruceni domluvit aby mi to privezli jinam, ale co me chybi u ppl a ceske posty tak to je dorucovani o vikendu pripadne moznost si balik nekde o vikendu vyzvednout u nas ve meste je sice psota otevrena o vikendu ale balik je stejne ulozenej na jine poste ktera ma zavreno :(

 

@Marcel.pv: u pošty jde domluvit opakované doručení a to i na sobotu, a je to zdarma (pokud to není zásilkový balík)

 

@hofnak: Teď jsem koukl na web české pošty a nikde zásilkový balík nevidím :-(http://www.ceskaposta.cz/cz/obcane/
http://www.ceskaposta.cz/cz/firmy/

 

@michal.kolesa: zásilkový balík mohou posílat pouze vybrané firmy jako Hallens (bývalé Quelle), Knižní klub apod., tyto zásilky se nerozváží, ale ukládají na poštu a musí se vyzvednout, případně si je lze nechat dovézt za doplatek 20Kč :)

 

@mmelichar: Mně se třeba v životě nestalo, aby mi tu nechali jen lístek a nezvonili... A když už mě nezastihnout doma, pamatují si, že jsem v práci a staví se s balíkem i tam :) Nicméně, po otevření pobočky v ČB si pro menší věci jezdím už jen tam :)

 

@...No...Name...: Tak ja uz nekolikrat videl, ze posta byla lina rozvazet a jen mi postacka hodila listek do schranky jako nezastizen a to jsem na ni koukla z okna :-D

 

@407sw: ano, souhlasím s oběma.. je o přístupu a o lidech...
mne osobně se stávalo, že pravidelně někdo něco kupoval asi z aukra a chodilo mu snad každej druhej den něco ale pokud jsem toho neměl fakt hodně a nebyl jsem tam po pátý jako přesčas po vyúčtování, tak jsem ty lidi prostě doma nestihl, takže pravidelně jsem přisvištěl, ato jsem nechal na férovku na varovkách, jen jsem zazvonil a už jsem psal oznamko.. v půlce oznamka jsem zazvonil podruhý a mezi tím oznamko dopsal a už jsem odjížděl... pak jsem si jednou ty lidi odchytl, když jsem končil a zeptal se jich prostě jak na tom jsou a oni mi potvrdili, že prostě ***** a že práce a nestíhačka a podobně, tak já cajk, dal jsem jim na sebe mobil a když něco fakt čekali a nectělo se jim pro to na poštu, tak mi řekli že to čekaj a já se tam stavil po šichtě...
někdy mi rovnou napsali, že toho bude víc a že čekaj až balík třeba z tábora a že si ty balíky klidně můžu nechat na autě a až přijde ten z tábora, tak můžu přivézt všechno, já že cajk, že mi to neva a tak jsem to tak udělal.. dycky po konci šichty jsem si jejich balíky dal bokem, vypráznil auto a schoval na poště pod stůl a pak se stavil někdy extra... oni byly rádi, já věděl, že ušetřím čas vypisováním oznamek a stavováním se exrra u nich v ulici a byl klid... některý pošťáci na to ale kašlou a prostě rovnou vypisujou... nebo jde udělat i to, že u AZ typů balíů se rovnou nechaj jako nedoručený s výzvou o vyzvednutí nebo o to, že si lidi maj zavolat že to chtěj doručit druhej den... to se dělává, když jsou nálety a místo již tady někým zmiňovanejch 90 balíků na autě jich tam má třeba právě 120 nebo i 150 a není problém jich mít i víc.. pak se prostě natisknou v ten samej den papíry a listovní je rozhážou do schránek a balíky čekaj na poště co s nima bude dál....já jsem se takhle třeba dohodl, že doma bejvám v tu a tu hodinu výjimečně a že listovní, který občas tahaj rekomanda i v krabičkách o velikosti grafiky, ale prostě do schránky to nenarvou a v tašce jim to překáží, tak jsem jim řekl, ať se na to u mne vykašlou a jen mi hodí oznamko... takhle jsem už několikrát potkal pošťačku, když jsem byl na zahradě, hodila mi do schránky dopisy a ty pošahaný reklamy a rovnou na mne hejkla, že mám na poště balíček a já že OK a šel jsem si pro něj nebo jsem se jí zeptal jestli by mi ho mohla druhej den přinést, že budu určo doma, protože mám právě dovolenou... je o to hlavně o lidech.. pošťáci sice bejvaj sviňuchy, ale kolikrát toho maj fakt ranec... jeden příklad za všechny... listovní u nás končí pravidelně šichnu v půl třetí a ve tři už je vidím jak jezdí domu.. tuhle jsem ji potkal v půl šestý, jak mi hází poštu do schránky a ptám se ji co se děje a ona že prej je konečně u konce a že toho bylo moc... neuděláš nic...

 

@mmelichar: Česká pošta pro mě navždy skončila.
Odesílal jsem v tomto roce několik balíků a skoro vždy byl problém. Jeden balík dokonce ztratili. Naštěstí jsem měl balíky pojištěné, ale trvalo skoro 4 měsíce, než jsem z nich pojistku vymámil. Všude samá neochota, zdržování, čekání...
Takže si raději připlatím u PPL - u nich jsem ještě neměl problém.

 

@mmelichar: Já jsem s ČP spokojen, někdy nemám čas, dohadování po telefonu nemusím a balík si mohu vyzvednout prakticky kdykoli:) Lístek mi ve schránce nechávají.

 

@NetAndy: Ono je to jak kdy s tou ČP. Asi taky záleží na množsví balíků a na konkrétních zaměstnancích. Vždy si objednávám zboží tak, abych byl druhý den 100% doma. Zhruba tak půl na půl jednou mi dojde zásilka domu a po druhé ne. Je to tak 1:1, což 50% neúspěšnost je vrchol, jelikož jsem vždy doma! Nejvíc mě dobije to, když ještě běžim večer na poštu, kterou mám 3 minuty od baráku, čekám až tam přijede to auto po 17h který rozváželo ty balíky, prosim je skoro na kolenou aby mi dali muj vlastní balík a oni mi klidně řeknou, že už kasu neotevřou. Na jednu stranu to chápu, ale když vim, že jsem byl doma a oni mi to prostě nedoručili, tak jsem fakt naštvanej a kord v pátek kdy na balík musím čekat do pondělí. Dále mě pak na ČP štve to, že si musim pojistit balík který posílám, protože když ho ztratí, tak nic nedostanu. Kde to sakra jsme?! Přebrali něco co chci doručit, jsou za to zodpovědný! To by si tak mohli rovnou nechávat všechny nepojištěný balíky a nikdo by na ně nemohl. Tohle je skandál. A vůbec si člověk musí všechno pojistit, aby dostal vůbec něco kdyby se mu náhodou něco ztratilo nebo stalo. Za to může ale biznis, prostě pojišťovny a poslanci a co já vim... Je to prostě hnus... S PPL jsem měl zatím jen dobré zkušenosti, ale raději se jim vyhýbám, protože kdyby mi to nemohli z nějakého (jakéhokoliv) důvodu doručit, tak to nikdy nedohledám. U ČP alespoň vim, že druhý pracovní den budu mít zásilku na poště, to je jediný + u ČP.

 

@FlashCV: hraje v tom hodně faktorů.. já jsem na poště dělal jako brgoš a docela mi káleli na hlavu a dokud jsem na poště před šéfovou i před lidma co čekali u přepážek nezačal řvát, že si nenechám sr*t na hlavu, tak mi na ní ale fakt sr....
zaprvé ne vždycky přijde tolik balíků, aby to balíkáři stihli všechno rozvézt, tím spíš, když všichni magoři komerčně na vánoce magoří, ŽE!!!
pak jde taky o to, jakym způsobem se balík odešle neboli typ balíku.. některý maj garantovanou dobu dodání na druhej den, některý dokonce do určitý hodiny v tom dnu... nehledě na to, že jsou takový balíky, jako jsou quelle a podobný, který jsou zaprvé hrozně balený a zadruhé se jich kolikrát sejde tolik, že to fakt normálně nejde rozvýzt za ten jeden den... navíc jejich doba dodání není nijak garantována a zaprvé se ten balík může zdržet na odesílací poště, zadruhé ho můžou třeba i dva tejdny držet ve třídírně v malešicích (se divím kolikrát že to rovnou neházej do krematoria) a zatřetí se můžou zdržet ještě než je přijmou na poště... mno a pak si je může třeba i balíkář podržet na autě s tím že je prostě nestíhá zavézt a to u běžnejch balíků až tři dny, neboli může si je až třikrát dát na doručení na druhý den...a teď se dostávám k druhý stránce věci.. když jsem začínal, tak jsem rozvezl za krátkej den v rámci běžný pracovní doby i s vyúčtováním peněz a rozvozem tašek pro listovní doručovatele tak 60-70 balíků.. v dlouhý dny jsem dával v rajonu ve kterym jsem jezil i 80, ale bylo to taky občas za cenu toho, že jsem jezdil fakt jako prase... to pak potkáte někoho, kdo na vás držkuje že jezdíte jako prase a na konci šichty vás seřve i šéfová, fajn, druhej den vezu balík a zjistim, že k tomu samýmu člověku, co mě seřval, že jezdím jak prase a seřval mne, že prej jsem tam měl bejt do čtyř - tak zaprvé není přesně určeno do kdy balíklář jezdí a pokud, tak ať se takovejhel člověk nediví, že to nefunguje tak jak by teoreticky mělo, když pošta prostě nemá přiděleno dostatek balíkářů případně aut na rozvoz balíků... mno a pak za nějakou dobu potkávám zase toho samýho človíčka, jak ječí na poště, jak to že nedostal balík ale jen oznámení o uložení (podotýkám že ne o nezastižení) zásilky na poště a tím pádem výzbu o vyzvednutí s případnou možností o žádost na doručení, tzn, že balík se nabere a je proveden "pokus o doručení" v případě předchozího nezastižení "pokus o opětovné doručení" tak jsem tam na toho člověka vyjel, že když už teda držkuje jak nic nefunguje, tak si má nechávat zasílat balíky ne za 50kaček, ale za kilo a bude mít garantovaný, že ty balíky přijdou druhej den a to pozor "v případě že stihne odesílatel balík napodací poště dodat do určitýho času" což jak jsem se dozvěděl je taky někde stanoveno do kolika se to musí stihnout, aby se toz pracovalo... ano.. smějete se krásně, bohužel tak to skutečně funguje.. nejdřív jsem se vztekal u balíkářky co mne zaučovala.. ta se jen smála, pak jsem se vztek u šéfový, ta mi řekla, že by musel ajít vejš, ale že s tím stejně nic nikdo neudělá, tak já jakožto brigádník jsem zjišťobval kdo je další v řadě a ano, volal jsem mu a ten mi řekl, že prostě vedení z rozpočtových důvodů neschálí posily, protože si prej nejsou vědomi toho, že by byl nějaký problém... takže vedoucí na pobočkách řeší problémy interně, protože každej problém předanej vejš znamená probléma opruz z vedení z centrály v praze a podržte se - na pobočce na který jsem dělal já jsem byl při škole jako brigádník rok a půl a stihl jsem dvoje vánoce.. na oboje tyhle ***** pošahaný komerční svátky byly přislíbeny auta an výpomoc, abychom mohli jezdit krom dvou stálejch balíkářů ještě alespoň jeden brigoš a dostali jsme kulový.. nechci říkat ho*no... a když jsem se první vánoce ptal, jak to vypadá, jestli nám přidaj auto, tak se mi zase balíková vysmála se slovy "auto na vánoce nám slibuou už pátym rokem", takže za rok jsem jen řekl - zase sliby? a odpovědí mi byl úsměv...takže jedna věc je strana pošty a druhá věc je strana lidí co od pošty něco chtěj... takže uvědomte si co od pošty chcete a pak držkujte a pak taky si uvědomte, že když už chcete držkovat, tak držkujte na někoho, na koho to bude mít význa,.. na pobočce jako takový jsou fakt zvyklý, že si to vyposlechnou, všechno dkejvoua tím to hasne... pokud chcete něčeho docílit, musíte držkovat na ředitelství, aby to k něčemu bylo... a pokud chcete něco dostat tehdy kdy to fakt dostat cheete, tak si holt muséte připlatit nebo použít jinou zásilkovou službu... v dnešní době si už vybírat a doslova vymejšlet není téměř problém a některý si pro to přijedou i k vám před barák když budete odesílatel...nakonec této ne pohádky, ale toho příběhu Vám přeju dobrou noc a doufám, žepokud bude chtít někdo kritizovat, tak napíše a nebude jen úchylně klikat myší a uvědomí si, že v dnešní době mu poštou krom reklamy a složenek nemusí chodit vůbec nic jinýho -záleží čistě jen a jen na vás, jak si to zařídíte... a pokud i přes to budete mít pocit, že některý firmy prostě jinak než poštou nezasílaj, tak buď si musíte dohodnout ajk to maj přesně poslat nebo pokud skutečně dojde k pochybení na straně přepravce, pak si uvědomit, kde asi nastala chyba a patřičně to taky řešit...

 

@m@jkl: Takze spravne chapu, ze kdyz si clovek stezuje na pobocce, tak se to vyresi "interne" a nic se nedeje. Pokud jde ta stiznost vys nebo na CTU, tak uz se tim nekdo zabyva a pokud by tech stiznosti bylo moc, tak by pridaly ridice?

 

@zivan: v zásadě to tak je... pokud by fakt začalo vedení pošty dostávat přes ústa, tak ta šance je, ale pak je taky klidně možný, že tím pádem zdraží poštovný, protože budou muset teoreticky zaplatit další lidi...
pošta je furt pouze státní podnik a pokud od něj fakt chcete, aby vám na sto pro doručili do druhýho dne zásilku, musíte si ji nechat poslat jako EMSku, která teda stojá tuším od 120,- vejš, ale vím, že když jsem doručoval EMSky, tak lidi byly naprosto v pohodě, když jsem někdy přišel těsně na druhou a že jsem fakt nestíhal nebo jsem třeba přijel i o čtvrt hodiny dřív, tak kolikrát se stalo, že tam buď nikdo nebyl, nevěděli ani o tom, že to někdo poslal jako EMSku nebo řekli že na to ani nepospíchaj, ale taky se mi stávalo že mi řekli "já už se lekl, že to dneska nestihnete" - já si samozřejmě posypal hlavu popelem a protože lidi inteligentní (alespoň občas některý) tak řekli v pořádku, hlavně že to dobře dopadlo.. fakt prostě je to o lidech...
nejjednodušší je si alespoň jednou nebo dvakrát odchytit balíkáře a dohodnout se s ním, že prostě když fakt na něco s vašim jménem čekáte, že kvůli tomu třeba fakt jste doma... kolikrát chodí balíčky malý, který má listovní doručovatel, protože balíkář by se z toho zbláznil, takže já si odchytl listovní doručovatelku a na férovku jsem jí řekl kdy jsme a kdy nejsme doma a aby to nemusela tahat, tak ať hodí oznamko a že si pro to dojdeme... od tý doby mne několikrát vytáhla z postele a omlouvala se.. já řekl ať se neomlouvá, že si za to můžu sám, že jsem ji řekl, kdy mne doma chytne a zasmála se, jinak mívám oznamka... balíkář to samý... říkám, buď jsem doma v tolik a tolik v ty a ty dny nebo mi to nechte na poště a hoďte mi ale prosím oznamko.. a kolokrát se mi stane, že když balíkáři nestíhaj, tak mi přijede třeba na sedmou nebo osmou večer, že toho měli hodně, tak že mi to rovnou vezou... tím spíš, pokud jsou rozumný nebo dokonce ženský... když chtěj, dokážou si hodně pamatovat a halvně když jim dáte nějakou pětku od cesty, která vás fakt nezabije (kdyžtak si dáte o pívo v knajpě míň nebo si jednou za čas nekoupíte retka) tak oni to ocení a budou k vám jezdit rádi... ale tak to je všude a nikdo si to neuvědomuje, že i malý všimný potěší, protože když to pak takhle dělá každej, tak ti doručovatelé to dělaj s větší chutí, protože ví, že vám na těch lidech záleží a pak se i k vašim zásilkám chovaj jinak...

 

@m@jkl: ....eh, takhle by ale podnik fungovat neměl ne? Jednou jsem si za peníze objednal službu, tak bych ji měl dostat. Pozornosti pro doručovatele nepřicházejí v úvahu už z principu, když mi někdo lže, že mě nezastihl, tak si zaslouží nakopat a ne úplatek. ...pokud tedy pošta nestíhá rozvážet, proč nezavedou typ balíku pošta - pošta který by byl samozřejmě slevněný o tu část, kdy se má klasický balík doručit až do domu? Nemám problém zaplatit si službu, mám ale obrovský problém, když druhá strana nedodrží smlouvu a kvůli tomu že je to moloch nemám šanci na kompenzaci. Mě ta nečekaná cesta na poštu a případné palivo a promarněný čas taky něco stojí. A jako bonus můžu v davu v čekárně chytit chřipku.Nene, pošta si zaslouží jedině bojkot. Naštěstí je na trhu konkurence s kterou jsem neměl niky problémy a doručovala včas i před štědrým dnem.

 

@apsprojekt: je to samozřejmě názor a nikomu ho nevyvracím, ale z vlastní zkušenosti vím, že prostě lidi, ke kterejm jsem fakt jezdil pravidelně a nikdy nic nedali a ani jsem to nečekal, tak prostě po čase dávat začali, protože si prostě zvykli na to, že jsem si udělal nějakej systém v tom, jak jsem rozvážel a když jim to nevyhovovalo, tak jsme se dohodli, jestli by to šlo jinak a bylo to jen o vstřícnosti a dohodě... každopádně by to bylo zajímavý systém balík pošta -> pošta - zkus jim to navrhnout...nicméně já už jsem svý k daný problematice řekla mám pocit, že vyčerpávajícím způsobe,... nejsem si už vědom ničeho, co bych mohl zmínit dál a rozebírat tu jak to chodí, když z rajonu, kde jsou dvě balíkářky jedna odpadne a nefunguje brigádník, to si myslím, že je bezpředmětný... ;)

 

@m@jkl: ..ale já nemám nic porti Vám, poměrů na poště jsem si vědom a nezlobím se na zaměstanance, zlobím se na instituci. Principiálně je to prostě špatně a na tom žádný osobní přístup nic nezmění.Co mě zaráží je to, že se teď česká pošta snaží zporvoznit portál, který by byl agregátorem pro různé internetové obchody - důvod je jednoduchý, v současnoti mám běžně u eshopů na výběr mezi několika doručovacími společnostmi. Na tomto portálu bude na výběr jen pošta...Důvod je zřejmý - ovládnutí ještě větší části trhu. A já se ptám, není to v této situacia při tomto stavu absurdní? Nestíhají, lidé se proto poště vyhýbají a využívají jiné spoloečnosti. Takže místo aby posílili personál a zkvalitnili služby, tak se snaží jít na to z druhé strany a získat pro poštu ještě víc zakázek. (aby se ještě víc nestíhalo).... ne nechtěl bych být v budoucnu zaměstnancem pošty ale ani jejím zákazníkem.(ps, dal jsem vám plusy za odvahu a pevné nervy při doručování)

 

@apsprojekt: pokud to co jsem napsal vypadalo že jsem chtěl říct, že máte něco proti mne, tak to tak myšleno nebylo... za plusy děkuji, ostatní si to však evidentně nemyslí, nicméně to to tom portálu a eshopu jsem nevěděl a souhlasím, že jakožto instituce a ejí přístup je pošta šílená, bohužel však dokud bude pošta stáe státní podnik, tak se toho asi moc nezlepší a pokud, tak si nejsem jist, zda to bude vžy směřovat stejným směrem. každopádně je otázkou, co by se stalo v případě, že by poštu někdo "odkoupil" podobně jako telekom... konkurence tu defakto je, ale ne v listovním doručování, tak jak by to dopadlo? nad tím můžeme jen polemizovat... není to v tomto směru zrovna snadný a nejsem si jist, zda by vůbec někdo poštu odkoupit chtěl... aby totiž byli spokojeni zaměstnanci, zákazníci i noví majitelé odkoupivší pošty, tak by se asi musely zvednout ceny, nabrat zaměstnanci a to spolu všechno jaksi dohromady asi nejde, takže v tom bude nejspíš ten hlavní trabl, protože by třeba museli taky nějaký "zajímavý" služby pošty zrušit a to by se zase někomu nelíbilo... holt není to sranda :(

 

@m@jkl: Konečně někdo s rozumným názorem,který ví,o co jde!!!
Na to aby byl balíkář tzv. na 100%vytížen musí rozvézt 90 balíků.
Já jich běžně rozvážím i 150!!! Teoreticky mi pracovní doba končí ve 14 hod,ale běžně makám i v 15 hod,není čas na svačinu ani na oběd.

 

@Jiří Vítek: jediný kdy já měl čas na svačinu, tak bylo, když jsem si balíky třídil a pak když jsem oznámený balíky ukládal na poštu.. když mi pošťačka řekne, dneska pohoda, mám 95, tak na ni koukám a o vánocích na mne kolikrát vyhrkne "dnes to ještě jde.. mám jich jen 120... to je prostě šílenost a lidi si to neuvědomujou, že právě ti balíkáři co to rozváží jsou defakto poslední, co za to můžou že lidi remcaj...

 

@m@jkl: "lidi si to neuvědomujou, že právě ti balíkáři co to rozváží jsou defakto poslední, co za to můžou..."přesně tak :)) Nejvíc mě dostal nedávno borec, kterej mi řekl že mi nenechá žádný dýško, protože ten balík už měl mít doma před tejdnem :D Jako bych za to mohl, já ten balík ráno dostal na auto, měl to na odpolední doručení, zavolali jsme mu a normálně jsem mu ho dovezl a doručil.. Schválně jsem se pak díval na Track & Trace a odeslaný to bylo den před doručením, takže v pořádku :)) Takže z toho vyplývá další velice častej problém hlavně u menších podnikatelů a jiných lidí - podavatelů, kteří adresátovi nalžou, že balík pošlou v pondělí a ve skutečnosti ho daj na poštu až v pátek.. Adresát pak automaticky nasranej na doručovatele, že my jsme mu to někde drželi :))