Pixel Shadery 3.0 se nejspíše stanou rozhodujícím faktorem úspěchu té či oné platformy (ATI x Nvidia alias jádra R420 x NV40). Většina z Vás jistě ví, že GeForce 6800 Ultra od Nvidie podporuje tuto novou featurku (tj. Pixel Shader 3.0), zatímco ATI prohlásila, že PS 3.0 je věc zcela a naprosto zbytečná...
Možná právě dozrál čas, kdy ATI začíná poznávat chybu svého rozhodnutí. Pixel Shaders 3.0 se objevuje jako přízrak nad mnoha budoucími hrami a ani ta současná a zároveň jediná - Far Cry, si jeho podporu ujít nenechala. Je to možná zajímavé, ale vývoj softwaru se v poslední době velmi zrychlil, a tak je podpora PS 3.0 ve hrách očekávána do 6-ti až 12-ti měsíců.
Spousta expertů samozřejmě tuší, že Far Cry nepodporuje plně PS 3.0 specifikace a jeho podpora byla dodána pouze jako "vábnička" pro současné či budoucí zákazníky Nvidie. Avšak takový S.T.A.L.K.E.R. tyto vlastnosti plně využívá.
Celá záležitost se zatím jeví jako velmi nemilá pro společnost s logem ATI, PS 3.0 se v blízké budoucnosti nejspíše nevyhneme... V tom případě se bude muset ATI domluvit se svými vývojovými partnery na neaktivování Pixel Shaderů 3.0 v nejrůznějších herních softwarech pro její jádra. Perličkou a zároveň "jádrem pudla" je skutečnost, že Half - Life 2 BUDE s největší pravděpodobností podporovat PS 3.0, zatímco jej ATI mezitím používá jako dokonalý bundle soft ke svým grafikám, i když její karty PS 3.0 neumí a ještě minimálně pár měsíců umět nebudou... Ale zázraky se občas dějí, uvidíme...
Pozn.: Valve se opravdu velmi kloní k podpoře Pixel Shaders ve verzi 3.0 ve své nové hře (HL 2), protože tyto kódy mohou údajně hodně napomoci při vylepšení grafického kabátku, současně je ale vázáno "jistou" smlouvou s ATI, a tak bude jeho "PS 3.0 rozhodnutí" zajímavé minimálně sledovat.
Zdroj: Megagames.com
PS3 vs PS2
Vzhledem k tomu, ze vim co se da udelat se starou PS 1.1...a co predvadi Nvidia a ATI s PS 2.0, myslim si ze PS3 je v soucasne dobe skutecne naprosto zby…
PS3
Hlavní rozdíl mezi PS3 a PS2, je v počtu instrukcí, které je možné s daným pixelem provádět. S počtem operací, které se s pixelem provádějí rostou i výpo…
Re:HL2 me uz fakt nezajima
Jestli bude HL2 podporovat PS3 nebo ne me je vite u ceho?:) Half2 uz mel davno vyjit takze bych to rozhodne nebral tak, jako ze "ATI je ve srackach" apod…
:-))
tak todel je vseobecne znama vec, staci vlezt na prvni HW server (PCT,svethardware) a mrknout se na specifikace obou cipu a je to jasny, todel se vi uz a…
NVIDIA
si myslím že tohle asi rozhodne - Ati je v peknych sr..ach co nebo ne? kde na tzhle článečky chodite? :-) I kdyz budu brouzdat inetem celý den tohle nena…